Skaffa GamingPC?

Säg till din vän att påminna inet om att man har tre års reklamationsrätt.

Om du läste hela mitt meddelande så står det att vi inte är vänner längre.
Och detta var ett tag sedan nu, inte mitt problem.

1 gillning

Bra att det påpekas även om du inte pratar med din före detta vän.
Allt för många accepterar när säljarna säger att garantin är slut.

Jo men absolut, det kan ju hjälpa andra.
Jag tänker att Inet ändå är bra, att dom antagligen informerade henne om det.

Inet är bra överlag, men de gör fel de också.
Räcker ju att vem hon nu pratade med var lite trött och chansade för att slippa lite jobb eller var ny och inte hade full koll.

Jag kan som sagt inte svara på det, jag var mest arg för att dom bad om hennes lösenord när det gällde ett hårdvarufel även om det kanske är praxis ibland.

Men det är hennes problem inte mitt, jag erbjöd mig att bygga en lika bra dator för henne billigare men hon ville inte.
Jag försökte hjälpa henne med hennes dator....
Att hon sen visar sig vara en otacksam jag säger inte vad för både det och andra saker är en annan sak.
Karma kanske.

3 gillningar

Shark Gaming finns i vissa konfig hos Netonnet.se numrera :slightly_smiling_face:

https://www.netonnet.se/brands/shark-gaming

Tack för alla tips :slightly_smiling_face:
Blev till slut en Shark Gaming Max Bite
De var väldigt hjälpsamma i val av PC
Nu tar det ju några veckor innan leverans

3 gillningar

Blev den bra så här ett halvår senare?

Har ett liknande ”problem” där yngste sonen (nyss fyllda 14) tjatar om att han behöver ny PC. Han verkar ha spanat in en liknande du köpte:

Sonen har redan en enligt honom dålig PC:

Intel Xeon X5675
AMD Radeon 6400 grafikkort 4GB
16GB RAM
446GB SSD

Medan den i länken har följande specar:

AMD Ryzen 5 5500
GeForce RTX 3060 grafikkort 8GB
16GB RAM
1TB SSD

Ni som kan något i ämnet, är skillnaden så stor? Är det sonen vill ha tillräckligt bra?

Det första kan jag svara på. Sonen är fortfarande helnöjd. Tror den kommer att hålla ett bra tag. Nu spelar han ju inte så avancerade spel utan typ Fortnite och World of warships. Skillnaden mellan de specar låter jag någon med betydligt större kunskap svara på :blush:

1 gillning

AMD Ryzen-burken utan tvekan, stor skillnad.

2 gillningar

Vad händer om man nöjer sig med att byta grafikkort i gamla burken?

CPUn är 12 år gammal. Så nä. :slight_smile:

2 gillningar

Det bästa är att göra deras speldatorguide. Tex den du specar klarar vad jag kan se Fortnite i 100 FPS

1 gillning

Bra idé. Sonen verkar ha GTA5 som mest grafikintensiva. Fortnite verkar dock knappt funka på nuvarande maskin (för stort för SSD:n) så det vill han också spela.

AMD-burken blir bra.

2 gillningar

Toppen!

@Stefan_Sandstrom pratade i januari här ovan om att helst ha 12GB på grafikkortet. Vad tror vi om detta? (Det är 8GB på det i burken vi tittar på.)

Mer är alltid bättre såklart, men kostar också. :slight_smile:

om vi säger så här: Jag satt och spelade Forza racing igår på min gaming laptop och på high settings fick jag fleragånger varningen att GPU minnet var slut. Vilket var tråkigt för grafiken flöt på riktigt bra vilket bevisar att 8gb inte räcker för det 3060 kort jag har i min laptop.

2 gillningar

Tack @katho @pao @Stefan_Sandstrom (och ni med gamla inlägg i tråden)! :pray:

Beställde nyss den sonen vill ha men uppgraderade grafikkortet. Landade på nästan exakt 10.000 vilket var lite vad vi satt budgeten på.

Återkommer efter semestern när maskinen anlänt och använts! :crazy_face:

5 gillningar