Serif har lanserat Affinity 2.0

40% rabatt

Kan man bulkredigera bilder nu likt lightroom?

Finns batch sen tidigare version av Affinity Photo. Men ej använt så mycket. Affinity Photo (och så även Photoshop) är inte riktigt tänkt att att jobba /ersätta Lightroom iof

Men finns ON1 photo, Luminar mm för att ”bli av med” Adobe :star_struck:

1 gillning

Funderar på att skaffa men samtidigt skaffade jag första detta året så lite bitter. :sweat_smile:

1 gillning

Oj, har haft Affinity i några år men missat det med Batch-editering. Så jag köpte darkroom för två år sedan

1 gillning

Förstår samtidigt är det vädligt billigt nu, (annars bara billigt :hugs:) Ver 2 kommer nog gälla några år precis som ver 1. Gjorde. Men lite surt när du "precis" köpt.

mm nice att det finns, kanske kom iom en uppdatering av 1.x. Gillar Apple Photos (nu mer i sista versionen, lägga in ändringar på flera foton samtidigt) och ON1, Lr mm mer för just fotoretucherings jobb, nu med en del Ai funktioner som man sen kan gå in och finjustera också :star_struck:

Affinity Photos har jag för lager / webbjobb och annat. men nu när jag tänker på det har det blivit mycket ON1 mfl klarar av.

Vad säger ni proffs, är det OK att jobba med Affinity's program som designer, mot tryckerier mfl.?

1 gillning

Har kört i flera år. Fungerar kanon bra.

1 gillning

Men med det jag nyss skrev så håller ju v1 fort bra.

Men märkte att om jag öppnar en fil i v2 som jag skapat i v1 och direkt sparar filen i v2. Kan jag ej längre öppna den i v1. Trotts att jag ej ändrat något eller använt några nya funktioner i den gamla filen i nya v2.

Skulle kunna skapa problem om man skickar arbetes filer till någon annan.

Jag laddade ner Designer, bara testat 10 minuter. Väldigt ovant UI mot vad jag är van vid. Ser bar ut, bara att man inte vet vart man hittar saker.

Men ska testa det mer.

2 gillningar

Mm lite annorlunda men kommer snabbt in i det om man kört Adobe innan. Jag var lite överraskad att inte Serif trampat på ett och annat Adobe patent (gissar att de iaf har) :hugs:

1 gillning

Av någon anledning så har Corel Draw varit det ledande programmet inom skylt/bildekor.
Så jag har sedan 35 år tillbaka jobbar 99,9% i Corel Draw och väldigt lite i Adobe Illustrator. :stuck_out_tongue:

1 gillning

Ok :+1: vad är max arbetsyta i Corel?

Tänkta att alla körde adobe :joy::hugs: men så är det ju såklart inte

Största dokumentet jag kan skapa är 45,72x45,72meter. Det brukar räcka gott och väl.
Är i Adobe den begränsningen ligger i om man ska göra en PDF där max ligger på 5 meter.

Jag hade kunnat köra Illustrator också, men det tar säkert ett par dagar att komma in i det. Men nu så ser jag inga begränsningar i Corel och kan inte tro att Adobe skulle vara billigare prenumeration.

1 gillning

Visst fanns CorelDraw bara för windows i början?

Nice! I Affinity Photo är det bara ca 25m ska kolla nya versionen om det blivit större.

Jag blev så trött på Adobe när hela suiten åt upp datorn, segt och plåstrad gammal kod.

Tittade då på corel men tyckte Affinity var mer likt adobe, och det blev det.

Har mycket uppdateras i Corel senaste åren?

Ja vill också minnas det…. :thinking:

Det uppdateras varje år, men svårt at märka skillnad år till år.
Men sedan 1991 så har man ganska många filer sparade i Corels format som man skulle behöva konvertera om för att kunna öppna i Affinity.

2 gillningar

Jag köpte hela V2 igår, kände också att det var billigt för något som kommer hålla i flera år!

1 gillning