Scan lanserar platta köttbullar för frukostmackan

Man kanske skulle idissla för att få ut så mycket som möjligt. :joy::joy:

1 gillning

Jag har alltid undrat hur hönsen ser ut som värper dessa? :joy::joy:

3 gillningar

Klövarna blir klister och platta köttbullar, kallas inte det för hamburgare?

Inge finlir där inte... :rofl:

Nix, Mamma Scan eller Mamma Mu är väl inte så finkänsligt. :joy::joy:

Hänger väl i en ställning och värper i ett rör :slight_smile:

Är det det som kallas hängande tratt matade höns? :joy::joy:

Minsta syrran är född -68 och heter Ingela. Gissa vilken låt hon ofta får sjunget för sig? Dessutom heter hon Margareta som andranamn :rofl: :rofl: :rofl:

3 gillningar

Är inte det där Finska tuppägg? :sweat_smile:

Mamma Scan's köttbullar klassiker i skivor.

Efter att ha letat i vår lokala ICA butik efter denna "delikatess" flertalet gånger så blev jag klar över att det fanns inte i deras sortiment. De hade fått en provkörning men beslutade att inte ta upp den i sortimentet.

Så jag begav mig till en konkurrent och där fanns det, visserligen med kort datum men jag får väl snabba på att sätta i mig dessa då ser det ut som.

Efter att ha öppnat förpackningen möts jag av en doft som inte direkt tilltalar eller gör mig nämnvärt sugen. Mitt första intryck blir: Helvete vad det luktar fotsvett.

Om man ska äta med ögonen, ja då är detta inget att tänka på. Riktigt beige och då menar jag inte bara till färgen. 7 skivor för 19:90 blir ju typ 3:- st, det är väl ett helt ok pris om det nu är gott vill säga.

Så fram med lite smör och bröd.

Så det är väl bara att smöra på en brödskiva, koppla tvättnypan på näsan och ta ett djupt andetag.

Jag tar en för laget och blir faktiskt rätt så förvånad då det smakar ingenting. Gummiaktig textur, jag som hade trott att det skulle vara lite grynigt. Så det är nog nermalda "köttbullar" som pressats ihop under ett högt tryck.

Så den slutliga personliga åsikten om detta så kallade pålägg är: Helt smaklöst, kunde inte skönja någon köttbullesmak. Gummi texturen gjorde det ännu mera övertygande att inte köpa igen. Hade det varit ett blindtest så hade jag gissat på att det var en mild/smaklös kokt medvurst.

Så kära vänner spar era 20 kronor för detta är ingen ens ni vill prova.

15 gillningar

Kort datum? Då visste de inte vem de har att göra med..:grin:

Men vi tackar för att du tog en kula för laget. Den där hoppar vi över.

2 gillningar

Antagligen det mest korkade dom kommit på! Hahha.

4 gillningar

Tack riktigt bra för då vet vi :slightly_smiling_face:
Undrar hur innehållsförteckning ser ut

Huvudingrediens är förmodligen "köttbiprodukter". :nauseated_face:

2 gillningar

Det här är vad Scan skriver:

2 gillningar

Tack! Som jag misstänkte. Eller till och med värre när man ser den "IRL" sådär också.

2 gillningar