Scan lanserar platta köttbullar för frukostmackan

Från sajten:
image

En köttbullemacka med lite rödbetssallad på är himmelskt gott men att bygga på höjden på en macka är alltid lite riskabelt och Mamma Scan kanske sitter på lösningen för detta värdsliga problem?

De klassiska köttbullarna från Mamma Scan har vi nog alla fått i oss ett par hundra av (kanske tusentals?) under vår uppväxt och nu kommer den platta köttbullen som pålägg till mackan. Istället för att balansera runda köttbullar på mackan så har Scan gjort en stor köttbulle som de sedan skivar i tunna skivor och paketerar i en förpackning.

Vi svenskar älskar vår köttbullemacka! Vårt jobb på Scan är att utveckla den klassiska köttbullen och skapa fler, enklare sätt att äta den på, utan att tumma på smak eller originalrecept. Med Mamma Scans skivade köttbullar vill vi göra det enklare och smidigare för svenska folket – särskilt barnen – att göra köttbullemackor lite oftare, säger Eva Tiedman, kategorichef på HKScan.

Pålägget rekommenderas att ha på mackan men även att rulla in i en wrap och en förpackning är på 100 gram och det rekommenderade priset är 18,90 kronor. Det nya pålägget finns redan i butik så låter det gott så är det bara att besöka affären.

Via pressmeddelande

1 gillning

Först trodde jag att jag missat första april :sweat_smile:

Jag har svårt att avgöra om det är genialt eller ren och skär galenskap faktiskt. Allt jag vet är att @RolexJocke nog är spekulant på den gigantiska köttbullen som dessa skivas upp från.

3 gillningar

Men frågan är om dom inte är för platta. Grejen med köttbullemacka är ju att dom är i bitar. :thinking:

5 gillningar

Ett paket på varje macka?

Nja nog ingen stor säljare :slightly_smiling_face:
Just platta bullar har jag svårt för

Du får köpa ett paket och rulla till en boll!

2 gillningar

Jag bör nog testa detta, bra eller anus ja det vet man inte förrän efteråt. :joy::joy::joy:

Vi gör en videorecension på den med Mr Rolex!

2 gillningar

Det kan vi nog lösa. :joy::joy:

4 gillningar

På riktigt? Hade varit sjukt kul!

2 gillningar

Japp, klart jag måste testa både pålägg och att recencera. :joy::joy:

10 gillningar

Vi tar detaljerna i PM sen!

1 gillning

Året co-lab är ju spikat iaf!

2 gillningar

Är det fortfarande en köttbulle om det är en skiva? :thinking:

2 gillningar

Har du aldrig plattat till en köttbulle på mackan? :joy::joy:

1 gillning

Kan vara riktigt otrevlig denna, ser fram emot recensionen. :ok_hand:

I väntan på vaniljsås i gasform?

1 gillning

Swedish meat... plates...

Jag är väl inget djur?
De delas på mitten givetvis.

1 gillning