Satechi - Slim X1 & Slim X3 Keyboard

Ha ha! Synthspark tar jag gärna emot.

Skämt och sido - inte för att framstå som den sure gamle macbloggaren mer än nödvändigt: ni gör ett skitbra jobb på TV. Sajten är apsnygg, content är kul att läsa och ni verkar ha bra flyt. Fortsätt så!

7 gillningar

Nu har jag börjat använda X3!

4 gillningar

Mys :heart:

Hoppas de fixat de där icke fullstora tangenterna när nästa version kommer. I så fall slår jag till.

Tangentborden kan även användas kabelanslutna över USB!

1 gillning

Synd att Satechi med flera failar på för smala / obreda musmattor. musen får ju knappt plats.

Jag gillar att ha musen framför tangentbordet men ja det är lite synd.

2 gillningar

Sant det, varierar lite här

Fungerar med tangentbord utan numpad.

1 gillning

Har köttat vidare med Logitech K811 i år också (nu ca 10 år gammalt)

Men nu tyckte jag det var dags.. Haft mitt Satechi SlimX1 i några timmar. (bra pris på Black F ca 500:- på livstilsbutiken :+1::star_struck:). Lite mindre avstånd mellan tangetnerna, och större tangenter än äldre macbooks och k811. Trodde jag skulle ha svårare att "hitta" med fingrarna, pga det, men SlimX är mer likt Apples tangentbord både på bärbara och till iMac osv. på gott och ont.

Nu är man rätt tudelad. Gillar gamla tbords desigen på äldre macboooks och logitechs tangentbord, då det är lättare att känna av när fingert passerar en tangent, när det är större yta just emellan varje tangent.

@Sevis Japp, riktigt trist upplysning, snett framifrån. uppifrån (som man aldrig tittar är det ok) ser mer upplyst ut uppe på F1 - F12 än längre ner mot space. Där har de failat lite. Men för ca 500:- nu så kan jag leva med det, kan ej gå ifrån upplyst eller flera enhetersmöjligheten. Tack för bra rescention :star_struck:

Sen kommer ju silver alltid vara snyggare än spacegrey, Satechi för tusan! erbjud båda :hugs:

Skulle bli galen på de där smala tangenterna till vänster om returtangenten. Men du har å andra sidan levt med en avrundad och smal escape-tangent så du är kanske inte lika känslig.

1 gillning

Ja hade varit mer optimalt med en smalare entertangent, då jag är mer van vid det. och mer logiskt då den sitter längst ut

Provar nu att använda * och ^ fungerar rätt bra ändå * ^ hittar de rätt lätt utan att titta.

Hade kanske varit bra med en entertagent som på eng tangentbord med plats för mer knappar (Utan att ha räknat dom... :hugs:) Tänker mer logiskt att ha olika språk versioner så lika som möjligt förutom åäö då. Varför ska eng ha en bredknapp och tex sve ha en hög. Säkert något med åäö eller annan historia kring det...

Det där med stor returknapp är en europeisk standard. Även britterna har den på sitt tangentbord. I USA har de den smala tangenten.

1 gillning

USA överst och ett internationellt engelskt underst.

1 gillning

Svenska

Nice! Nu finns det i färgen silver!

Satechi borde väl veta bättre.... alla vet ju att produkter ska lanseras i färgen silver först... :sweat_smile: som Sedan före Kombi...

De får åtgärda de smala tangenterna också.

2 gillningar

Japp! och piltangenterna.

1 gillning

Synd att detta inte finns till Windows, hittar inget snyggt alls. :confused:

Logitech MX Keys Mini

2 gillningar