Satechi - Slim X1 & Slim X3 Keyboard

Från sajten:
image

Satechis senaste tangentbord Slim X1 och Slim X3 är här och vi har fått testa båda.

Det som gör de här två lite speciella jämfört med Apples Magic Keyboard är att vi kan ansluta dem till flera enheter. Båda Slim X1 och X3 ansluter sig via blåtand och har bakgrundsbelysta tangenter.

Slim X1 kan anslutas till tre enheter och detta tangentbord är av typen mindre modell och saknar den numeriska delen. För att skifta mellan enheter får man använda sig av FN-tangenten och siffrorna 1,2 och 3.

Slim X3 har möjlighet att anslutas till 4 enheter och eftersom det är ett fullstort tangentbord har Satechi lyckats få in knappar för alla enheter längst upp till höger. Slim X3 är det tangentbordet som ni ska välja om ni önskar ett fullstort tangentbord som då har den numeriska delen.

Att ansluta båda tangentborden är superenkelt och det räcker att starta dem och för att hitta dem i Bluetooth-inställningarna på vår Mac eller iOS-enhet. När man vill koppla samman tangentbordet med flera enheter räcker det med att hålla inne tangenterna i tre sekunder för att sätta dem i parningsläge.

Att använda tangentborden och skriva på dem är otroligt skönt. Det är knappt något motstånd i tangenterna när vi trycker på dem och vi får en riktigt bra batteritid. Under vårt test har vi haft dem igång under en hel vecka utan att stänga av dem och batteriprocenten har knappt rört på sig. vilket tyder på att vi väldigt sällan kommer behöva sätta dem här på laddning. När vi väl ska ladda dem så använder vi oss av den medföljande USB-C kabeln.

Ska vi hitta någonting negativt med de här tangentborden så är det den bakgrundsbelysta delen. För en full förklaring av detta kan du se allt i vår video-recension som ni hittar här nedan.

Slim X1 kostar 799 kr och Slim X3 kostar 999 kr och ni köper dom enklast via Lifestylestore.se

FÖRDELAR
  • Går att ansluta till fler enheter
  • USB - C
  • Designen
  • Priset
  • Batteritiden

NACKDELAR

  • Bakgrundsbelysningen

DETALJER

Slim X1 Bluetooth Backlit Keyboard:

  • Trådlös Bluetooth
  • USB – C
  • 11,14 x 4,5 x 0,39 tum
  • 0,29 kg

Slim X3 Bluetooth Backlit Keyboard:

  • Trådlös Bluetooth
  • USB – C
  • 16,65 x 4,5 x 0,4 tum
  • 0,44 kg

SAMMANFATTNING

Två väldigt trevliga tangentbord som är kompatibla med både macOS och iOS-enheter som vi på ett väldigt enkelt sätt kan ansluta till flera enheter om vi så önskar. Satechi kunde dock ha jobbat lite mer på den bakgrundsbelysta delen av tangentborden då det läcker ut väldigt mycket ljus runtomkring tangenterna istället för att det faktiskt är själva tangenterna som lyser.

BETYG: 4.5 / 5

2 gillningar

Jag ser det som en uppenbar nackdel att tangenterna till vänster om entertangenten inte är fullstora tangenter. Jag använder * dagligen. Underligt att de inte ens fått till fullstora tangenter på det större tangentbordet.

Menar du dom två?

Precis!

Ah okej, dem tangenterna kan du plocka bort helt enligt mig :laughing:

Antar att du aldrig skriver i Markdown då? Jag använder * ofta för att göra fet text till exempel.

Nej det gör jag inte. Ah okej då förstår jag.

1 gillning

Blir nog Apples tangentbord för mig igen. Önskar att de kunde gå tillbaka till de vettiga piltangenterna bara.

Kan logitech mx keys vara ett alternativ, finns ju som en mini variant nu också

1 gillning

Kikar på det. Gillar inte att de bytt plats på fn och control och de där groparna i tangenterna måste jag nog känna på innan jag vet om jag gillar dem. Stort plus med vettiga piltangenter.

1 gillning

Svårt detta med tangentbord. Gillar Apples tangentbord och skulle vilja ha ett med Touch ID, men fungerar inte för mig med tangentbord som bara kan vara parkopplad med en enhet i taget. Fortsätter nog harva vidare med mitt gamla trådbundna Apple-tangentbord.

Är det för att det är nordisk, @ sitter både bredvid enter och på “2:an” ?

Haft Logitech K811 många år, Satechi kom äntligen med en värdig ersättare, tills MX mini släpptes. (haft två K811) Det ena pajade “Fn” på men tog “Alt-knapp” (samma size) från det andra t-bordet och fungerar bra igen. Man tittar ju aldrig vad det står iaf.

Tänkte köpa Satechi som ersättare, men så såg jag att slim har fel piltangentsknappar kontra deras fullstora, varför blev det så Satechi?

Stora fördelen med MX är att man skulle få Logitechs “Flow” innan Apple får klart Universal Control. Både MX mus och t-bord swishar över när man drar över muspekaren till kanten på skärmen till annan enhet.

Men så läste jag på ett forum att Logitech haft problem med drivers får M/Apple Silicon. Men kanske löst nu.

Vilka är det som har @ där? Är det danskarna?

Säkert danskarna

Kanske för att de ska kunna skriva snabel-a även efter sju öl.

1 gillning

Ja det är ju bra att de kan kommunicera via datorn iaf

Smidigt att kunna ansluta dem till flera enheter. Men jag misstänker att jag skulle bli lite knäpp om man inte har en mus eller trackpad som “följer med” när man byter enhet.

1 gillning

Snygg recension! Kort och bra

1 gillning