Samsung Note 20

Vore ju sanslöst om det stämmer. Men Note 20 kan ju bli som Note 10 Lite och Note 20 Plus mer åt S20 Ultra / Plus. Note 10 Lite är ingen dålig lur för ca 6000 kr just nu. Men för ett flaggskepp Note är det ju uselt om skärmen inte åtminstone matchar S20 Serien

Fast jag tänkte lite på det.
Tanken med Note har väl varit att det ska vara för “business users”?. Skulle de behöva något mer än 60hz?

Personligen använder jag min telefon till mail, mess och jobbrelaterade saker 90% av tiden. Sedan blir det lite TV och andra tech sidor i mellanåt.
Ja 120hz skärmar är nice men känner fortfarande inte att är en avgörande faktor för mig.

1 gillning

För min personliga del håller jag med. Använder min till kommunikation och att hålla ihop mitt digitala liv. Kollar dock en del på media men inga spel alls. Men med prisbilden och flaggskepp status för Note 10 Plus så vore det märkligt om man tog bort möjligheten. Innan jag fick en bra deal på min Note 10 plus så kollade jag in Note 10 Lite för den har det jag behöver :slightly_smiling_face:

1 gillning

Använder min likadant men skulle aldrig någonsin köpa en telefon med 60 Hz. Dessutom ska Samsung bara ha det i sina lurar när budgettelefoner numera har det. Blev ju standard redan förra året.

2 gillningar

jo precis jag håller med dig. 2020 ska den fasiken inte vara 60Hz, även om jag troligen inte behöver snabbare :slight_smile:

1 gillning

Lite mer nyheter om skärmen :slightly_smiling_face:

1 gillning

De kanske skall fråga Apple hur man gör :smile:

Borde dem nog :slightly_smiling_face:
Vem tillverkar skärmen till iPad Pro?
Samsung levererar ju fortfarande väl till iPhones

Lite blandade tillverkare, IGZO, Samsung, LG, Sharp.

Okej ungefär som Apple vill göra med OLED på iPhone. Förstår att Apple tycker att det är att lägga alla ägg i samma Samsung korg just nu

jag hänvisar till denna tråds regler:
Haters not allowed

1 gillning

Man kan ju alltid hoppas :smiley:
Eller hur @Stefan_Sandstrom

Samsung DeX wireless mode might be coming with the Galaxy Note 20 - SamMobile

1 gillning

meeennn duuuuu…

våta drömmen

1 gillning

Eller hur och ryktet säger ju inte bara datorer utan typ TV mm :slightly_smiling_face:

1 gillning

Miracast kanske… eller om samsung byggt in något hemligt trådlös hdmi grej i sina 2020 tv och skärmar (lär inte vara så…mem vore coolt)

1 gillning

Buds Live teaser :slightly_smiling_face:
Har du några TWS?
Dessa verkar vara intressanta och läge att byta ut mina gamla icon X

yepp… inget från Samsung då.

xm3 från sony och loops från nura… loops kanske inte räknas som tws

1 gillning

Nura loop är intressanta, har Samsung Level som inte på långa vägar är i samma klass :slightly_smiling_face:
Nja kanske de inte räknas

1 gillning

5x optisk zoom och 50x space zoom. Tydligen, som väl är, har Samsung fått bort barnsjukdomar gällande kameran från S20 Ultra till Note 20

1 gillning

Note 20 Ultra har 120 hz skärm och är först i världen med Gorilla Glas 7. Imponerande specs på skärmen i övrigt.

the Galaxy Note 20 Ultra features a 6.9-inch Super AMOLED Infinity-O display with WQHD resolution (3200 x 1440 pixels), a 120Hz refresh rate, 19.3:9 aspect ratio, and HDR10+. Apparently, it will be the first smartphone in the world to feature Gorilla Glass 7 screen protection. Samsung will reportedly offer dynamic refresh rate control, changing it as per the user’s activity for longer battery life.

1 gillning