Samsung Mobile 2021

Japp mobiltillverkarna bara ändrar saker och vi vänjer oss. När det kommer nytt gnäller vi 3 dagar senare har vi glömt hur vi gjorde tidigare. :joy::joy:

Jag har glömt hur jobbmobilen fungerar (iPhone 8) mellan gångerna jag använder den :smile:

1 gillning

Så mycket jobbar du, ger mig fan på att det t o m är efter tre. :joy::joy::joy:

Nja ett visst märke ändrar inte så mycket :wink:

1 gillning

Ice brukar vara rätt duktig när det kommer till Samsung.
Är Note-serien död, vad tror ni @pao & @Stefan_Sandstrom?

Personligen tycker jag det skulle vara tråkigt om Note försvann… Men glappet mellan S serien och Note Serien är just nu så enormt litet så ser nästan ingen fortsättning för Note.

MEN om jag skulle få bestämma så ser jag en fortsättning med note. Med mindre fokus på kameror och mer fokus på batteritid och sådant “business” folket är intresserade av.
Ett skal med e-ink hade varit sjukt mums.

2 gillningar

Håller med om att det vore tråkigt om Note serien försvann. Nu finns ju s pen till S21 Ultra och en snygg lösning med fodralet dock är ju den fyrkantiga formen och precis som @Stefan_Sandstrom skriver fokus på andra saker något man saknar om den försvinner. Nu ryktas det ju om Fold 3 med s pen så vi får se. Svårt att sia :slightly_smiling_face:

1 gillning

Exynos is back :slightly_smiling_face:
Mycket intressant batteritest. S21 Ultra med 120hz

Nu börjar recensioner komma på S21 Ultra och den får stående ovationer. Vad är leverans tiden på din @Stefan_Sandstrom?
En fråga återstår och det är hur Exynos 2100 står sig mot SD888 :slightly_smiling_face:

Använder Samsung fortfarande Exynos och Qualcomm beroende på region?

23e har jag förmig

1 gillning

Ja SD varjefall i USA och Korea och Exynos i EU. På papper och vissa tidiga tester så verkar Exynos 2100 hålla vilket är ett krav. Oavsett är batteritiden imponerande

Phantom Black? :slightly_smiling_face:

självklart :slight_smile:

1 gillning

Ok, trist iallafall då kamera-algoritmerna optimeras med chippet och Qualcomm presterar alltid bättre, dessuom möjlighet till Gcam.

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: iPhone vs Samsung

Vi får se i år då Samsung gjort stora förändringar på Exynos

Tänkte mig det. Nu får du använda kameran mer när den är så bra :slightly_smiling_face:. 3x och 10x optisk zoom. Användbara bilder i 30x hybrid och 100x för skoj. Makroläge mm mm. Förresten använder du “single take”?
Jag gör det då och då faktiskt.

aldrig använt. jag tar bilder på hunden… thats about it.

Lite OT kanske, men ni verkar ju ha bra koll på Samsung så testar! Krävs det fortfarande root för att ta bort förinstallerade appar? :thinking: