Samsung Mobile 2021

Det sägs att Samsung world wide inte är så imponerade av den typen av reklam men att den amerikanska delen pushar på för det är så man ofta gör I USA:

1 gillning

Stämmer det att folk inte köper samsung längre?

Flaggskeppsprodukterna från någon tillverkare säljer nog inte speciellt bra längre generellt. Mid/top-midrange är mer än tillräckligt bra oavsett tillverkare.

precis. Jag uppgraderade till note20 ganska nyligen. märkte igen skillnad annat än aningen mindre punchput och pennan på andra sidan.

Den där årliga uppgradering för att få allt bättre känns inte så angeläget länge. ändringarna för varje generation är så små nu så inte värt det.

Jag kommer nog hålla min note20 tills punchout försvinner helt.
5g känns totalt meningslöst.

Ja, 5G orsakar bara Corona, det är sen gammalt, helt meningslöst i en mobiltelefon!
WTpY1q8

Så kan det vara. Jag tänkte nog mer att samsung känner av konkurrensen från kinesmärkena.

Samsung har ju imponerande bredd av mobiler i sin portfölj. S20 Lineup var ju lite av hit and miss. Note 20 Ultra är ju en av årets och inte bara Samsungs bästa lur 2020. Note 20 var ju underligt om de sålde något ex för den är ju långt ifrån prisvärd. S20 FE däremot är ju en vinnare helt klart. A serien fortsätter att utvecklas och nu har vi snart S21 lineup. Men vissa saker gör en lite förundrad. S21 ingen SD kort, endast 1080p på alla utom Ultra. Dock verkar Exynos 2100 vara tillbaka och s-pen stöd till Ultra är ju trevligt. Men allt hänger på priset om S21 och S21 plus skall få utrymme över tex S20FE. Jag tror att Samsung satsar mest resurser på vikbara mobiler 2021.

Samsungs försäljning Q2 20 drabbades hårt av Covid bara ca 54 miljoner enheter att jämföra med ca 75 miljoner enheter Q2 19 . Dock återhämtade sig försäljningen under Q3 20 till hela 80 miljoner enheter vilket var några miljoner fler än Q3 19. Så Samsung har haft ett tufft år med både bland de sämsta mobilerna till de mest innovativa, prisvärda och bästa :slightly_smiling_face:

1 gillning

Trivsamt!.

Nu återstår bara: Varför ska man byta från sin note10 eller note 20 till sn S21?. Vad har den som gör livet bättre :slight_smile:

2 gillningar

Troligen inget revolutionerande. Samsung har ju gjort vissa val med S21 lineup som är tveksamma. Bara 1080p på S21 och S21 plus. Ingen SD kort plats. Sitter man på Note 10 plus eller Note 20 Ultra så finns där ingen anledning att byta i mina ögon. Sedan återstår priset :slightly_smiling_face:

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: iOS vs Android

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs Resten (fd iOS vs Android)

Idag smäller det! :).
jag tror faktiskt jag kommer byta till en S21 ultra…

1 gillning

Från sajten:
image

Senare idag ska Samsung S21-serien presenteras men en försäljare var lite het på gröten och har nu läckt ut bilder och priser.

Det är tre modeller i serien S21, S21+ och S21 Ultra som alla kommer med ny design med en insida som vi känner igen från den tidigare lanserade Note 20.

Seriens värsting Ultra uppdateras med 120 Hz-skärm och en kamera på 108 megapixel där nyheten är att det går att fotografera med 10 bitars färg. Plus får 64 megapixel och samma skärm. Grundmodeller har de lyckats hålla hemlig men det får vi antagligen reda på klockan fyra idag.

Samsung S21+

Samsung S21 Ultra

S21, S21+ och S21 Ultra säljs med 256 GB lagringsutrymme. S21 kostar 10 190 kronor, S21+ kostar 12 390 kronor och S21 Ultra kostar 15 990 kronor.

Det är försäljaren Elon som kom åt avtryckaren lite tidigt.

Via: Surfa.

2 gillningar

@pao Är du lycklig nu?

Nja lycklig vet jag inte :slightly_smiling_face:. Ingen SD kort plats och hela grejen med att laddare är borta trots pikarna till Apple. Plast baksida och lägre upplösning på S21 och S21 plus kan ju motiveras med priset som faktiskt är lägre än S20 serien. S21 Ultra är ju ett monster och S21 ligger ju väldigt bra i pris. S pen är trevligt och förhandsbeställning ger ju Buds live och SmartTag för bara 99 kr vilket är ju en bra deal. Har inte sett så mycket ännu får återkomma om jag glömt något :slightly_smiling_face:

blir en ultra för mig… TROR jag… måste bli lite mer övertalad…

1 gillning

alltså… jag blir ändå lite tveksam på byte.
Jag bryr mig noll om kamera. Jag gillar att s-pen sitter i telefonen… SD kort är också trevligt men nog inte avgörande för mig.

För vad jag använder telefonen till så känns det inte nödvändigt att byta från note 20 ultra

Hade punchout kameran varit borta hade det blivit ett givet köp.

Måste landa lite i detta :slight_smile:

2 gillningar

Jag byter inte från min Note 10 plus men visst är den riktigt nice i Phantom Black, intressant att pennan är större och Samsung är ju mästare på fodral :slightly_smiling_face: