Safeland + Verisure – frikoppla larmet

Vi ger 678kr/mån för Verisure, tvåplans villa med brandlarm. Känns rätt högt eller?

1 gillning

Känns apdyrt. Du har ett Ajax larm betalt på två år typ.

1 gillning

Bra och gött att du står på dig!

Jag orkade inte tjafsa med deras hemska kundtjänst så jag gav bara upp allt, men kommer för alltid rekommendera alla jag känner att hålla sig långt borta från blufföretaget Verisure. Förhoppningsvis kommer deras agerande att i längden skada dem väldigt hårt , då ett säkerhetsföretag måste ha ett högt förtroende bland allmänheten för att kunna hitta nya kunder och behålla dem de har. Verisure gör ju dock ingenting för att vårda sitt varumärke. Hoppas att ARN tar dem stenhårt i örat.

2 gillningar

Jag betalar 475 och tycker det är apdyrt. Att de dessutom höjer hela tiden och man är tvungen att omförhandla…. 475 är det lägsta jag kan få. Jag har rätt många detektorer, ammat pod mig lite. Visserligen bara 1 plans villa, men jag har siren och detektor i garaget, siren inne och 5 st detektorer med stillbilder samt 2 med kamerafunktion, tre magnet lister med detektering för vibrationer , 5 brandvarnare. Eller 6.
Ned el komponenter är gamla, som jag inte vill ha och inte betala för men de säger att det gör ingenting på priset. Men nu är det snart slut med deras skit för min del.

Jag utgår från detta paket, men kommer att ta bort och lägga till lite saker och uppgradera några komponenter. De sa jag skulle återkomma med vad jag vill ha så får jag en offert. Ex tar jag en detektor med kamera av den senaste modellen, dörrdetektorerna med detektering av vibrationer och detektorer med att känna av glaskross på 6-7 meter.

1 gillning

Vad har ni som ingår?

Tvån plan här med. Två brandlarm, två vattensensorer, tre dörrar. Två kameror.

220kr/månad betalar vi hos Verisure.

Nio dörrar/fönster, tre brandlarm, tre kameror, röstenhet. Så något större fast 678kr känns ju ändå rätt dyrt.

1 gillning

Har det alltid kostat det eller har de höjt successivt? En gång höjde de från 420till 700 ish på två år, sen slog jag bakut. I och med jag hade autobetalning så märkte man knappt prishöjningarna i tid , de gjorde dem ofta i december. och deras fakturor är ju hel oinformativa. Står bara mina tjänster och en summa. Och när de höjer skriver de inget där heller.
Bar att ringa, säga upp och få ett bättre pris.

Det har varit prishöjningar de senaste åren fast inget som sticker ut, de själva visar bara fakturor ett år tillbaka så där är det svårt att få ett grepp, vi byte även bank för några år sedan jag kommer åt äldre fakturor. Är mer en känsla att det är rätt dyrt och som du skriver så specar deras fakturor inget så man vet ju inte.
Känns som Verisure tjänar bra med pengar, deras hårdvara är ju tokdyr och de allra flera får ju aldrig användning av deras utryckningstjänst, tack och lov.

skadar som sag inte att pruta med dem. med de komponenter du har bör du inte betalar mer än runt 400 ish. Jag har fler än dig om jag minns rätt och betalar 475-

Ja numera tjänar de rätt bra, förr kom väktare ut när det larmade, nu har de koll via kamerorna och konstaterar att det inte verkar vara något så de bara återställer larmet.

Då har du betydligt mer än mig :sweat_smile:

Bara det att Verisure tar betalt både för hårdvaran och baserar sin månadsavgift på mängden hårdvara, till synes utan tak och med oklar koppling till faktiskt kostnad är väl bara det tillräckligt för att dra öronen åt sig?

3 gillningar

Betalar 379 för den uppsättningen hos Sector

Tänker dela med mig av min resa med Verisure här nu när bollen är i rullning.
Avtalet uppsagt sedan förra veckan, fått offert på Ajax larm som jag ska beställa.

följetången fortsätter :
Frun ringde kundvårdsavdelningen idag. För de bekräftande inte uppsägningen tydligt i skrift i sitt mailsvar och de hade ringt oss och bett oss att ringa dem.

Där frågar de varför vi inte vill ha tjänsten längre, och där upprepar han att man aldrig har lovat att det funkat, står inte i villkoren bla bla. Och att förut kunde man använda appen, men inte nu längre. Ställde frågan vad man ska med sakerna till, svaret var att många vill ta en paus och komma tillbaka osv. Vilket skitsnack.

Frun var lite irriterad i tonen, det slutade med att killen bara sa att vi bekräftar uppsägningen och slängde på luren när vi hade en dialog och försökte ställa fler frågor hur de resonerar. Moget…..
Jag la en lång negativ recension på Trustpilot och där svararde väldigt snavbbt. Där var de lika svävande, att man aldrig har lovat. Något, att vi kan få villkoren skickade till oss..

ARN anmälning verkar däremot gå åt andra hållet.

Här är ett nytt bloggninlägg som kom idag om hur man går tillväga med ARN anmälan och vad VErisures taktik är just nu med det.

När grejorna är beställda blir det en anmälan från min sida också. Lite svettigt ska de ha det. :facepunch:

5 gillningar

Ett samtal till Verisure och jag fick ner priset från 678kr till 398kr, ingen förhandling eller tjat, tog kanske 2 minuter.

Typ så det funkar.

Funderar på att starta en tråd om bara Verisure så man har i fån om klagomål ARN anmälan däri