Saab

Lite egentid i väntan på att sonen slutar sin träning.

6 gillningar

Orginalet :heart:

1 gillning

Man blir glad av att se en Saab-interiör. :heart_eyes: Borde inte nästa bruksbil bli en välbevarad Saab-kombi istället för Lynk eller Tesla? :sunglasses:

SAAB är fina. Jag håller med om att man blir glad över deras interiör. Den gröna belysningen som ska efterlikna deras Draken och Viggen..:heart_eyes:. Jag har en kompis som kört en 9-5 fram till juni i år. Men sista året har den gått sönder allt oftare så de vågade inte förlita sig på den mer. Det blev för dyrt och kollar man på vad de lagt ned på den det senaste året så blev det ett hiskeligt dåligt år. Men visst vore en 9-5 kombi något att glida fram i..:smiley:

1 gillning

En 9-5 SC NG vore ju unikt annars. :blush:

3 gillningar

Tänk att ha hastighetsmätaren som en höjdmätare i flygplan, det är SAAB det..:heart_eyes:

3 gillningar

Och nu har vi en egen SAAB-tråd. Ett ställa att mysa på nu när hösten kommer..:heart_eyes:. Tack @Zop..:heart:

1 gillning

Visst är det en förkortning av Se Andras Avundsjuka Blickar?

2 gillningar

Så sant så..:sweat_smile:

1 gillning

Får härliga ungdomsminnen när jag ser Saab. Minns hur jag och min kompis pressade hans pappas 9000 på E6an mellan Falkenberg och Göteborg. Vad hette funktionen där man tryckte på en knapp så slockande alla instrument utom hastighetsmätaren? Black Panel?

1 gillning

Den har hetat Black Panel och Night Panel beroende på modell.

2 gillningar

Härliga minnen och härlig funktion. Jag har den där knappen på min och men inser när man trycker på den varför SAAB var bilentusiasternas bil och inte aktieägarnas..:sunglasses:

Likaså den gröna instrumentbelysningen. När 9-3 projekterades(eller om det var en uppdatering) sa GM absolut nej till grön instrumentbelysning då Opel hade en gul/orange som var mycket billigare och gick att använda. SAAB sket i det och körde grön. strax därefter fick Vd:n för SAAB gå och företaget fick aldrig mer någon ärlig chans.

Kommer alltid och tänka på det här när det kommer till den Night panel

https://youtube.com/clip/UgkxLvzkan_voFwyE0KB65AlF5cyCN1fSPFb

2 gillningar

Två SAAB-nördar har elektrifierat varsin skrotfärdig 900 att användas som unika pendlarbilar.

- Kolla en SAAB 900! …men den låter ju inget??

4 gillningar