Rykten om HomePod med skärm

Ja, men alla våra högtalare står på platser där det inte skulle vara ergonomiskt att titta på en skärm. Kan inte komma på var jag skulle ställa en högtalare med skärm.

På köksbordet istället för DN nu när du sagt upp den?

1 gillning

Meh

Snäppet bättre än att läsa nyheter på Apple Watch.

2 gillningar

Från sajten:
image

Apple kan vara på väg att lansera en ny HomePod med en större touchskärm enligt källor som har granskat den senaste betaversionen av tvOS 17.4.

Nuvarande HomePod-modeller har visserligen skärmar men dessa kan ju bara visa lite vackra animationer. Den nya modellen som sägs ha kodnamnet “Z314” nämns i senaste betaversionen av tvOS 17.4 vilket tyder på att Apple troligtvis testar versionen på en fysisk enhet. Enligt tidigare rykten kommer den att få ett A15 Bionic-chip och en 7-tums LCD-skärm med ett liknande utseende som den nuvarande större HomePod-modellen.

Apple brukar ha ett event runt mars varje år och många tror att de planerar att förnya hela iPad-serien då. En HomePod med skärm skulle kunna lanseras samtidigt.

Vad vi vet om HomePod med skärm:

Vad är det?

En smart högtalare som ryktas släppas av Apple med en inbyggd skärm som användaren kan interagera med och se innehåll på.

När kommer den?

Det finns inget officiellt datum, men enligt rykten kan den lanseras någon gång under 2024.

Hur ser den ut?

Den sägs få samma form och storlek som den nuvarande HomePod (andra generationen), men med en större touchdisplay som stödjer Multi-Touch.

Vad kan den göra?

Som tidigare modeller så kommer den att kunna spela upp musik och podcasts men även visa filmer och tv-program från Apples tjänster samt visa viktig information och notiser. Andra funktioner är integration med andra Apple-produkter och stöd för FaceTime-samtal.

Vilket chip kommer den att ha?

Det är oklart vilket chip den får men det kan vara ett A15 Bionic- eller S9-chip som båda är baserade på den senaste generationen av Apples mobila processorer.

Var kan jag läsa mer?

Du kan klicka på någon av dessa länkar för att läsa mer om HomePod med skärm: Nästa HomePod ryktas få Multi-Touch, HomePod är tillbaka från de döda och det är ett kärt återseende, Rykten om HomePod med skärm.

Sammanfattningen är skapad av ChatGPT och granskad av Teknikveckan.

Var är skärmen tänkt att sitta? I och med att det är en högtalare som har sina olika membran runt om så är det ju inte bara att smacka dit en skräm. Det lär ju ändra ljudbilden och vill man som Apple spela i de högre divisionerna måste man designa om hela högtalaren och det gör man ju inte i en handvändning.

1 gillning

Kan inte tänka mig att skärmen är på ovansidan i alla fall om man ska kunna se film på den.

1 gillning

Jag förstår inte riktigt vitsen med en skärm på en högtalare. Som dessutom med lätthet styrs på avstånd.

1 gillning

Jag har ett par Google Nest Hub, som är en smart högtalare med skärm. Skärmen är väldigt praktisk i vissa situationer. Tex om någon ringer på ringklockan med kamera, då visas kamerafeeden på skärmen så man kan se vem det är. Man kan även be den att strömma bild från valfri kamera. Har man en timer igång så ser man på skärmen hur mycket tid det är kvar, och slipper fråga högtalaren om det. Spelar man musik så visas det vad som spelas med album art, vilket jag tycker är trevligt. Och givetvis kan man spela SVT, Netflix och Youtube osv på den. Visst är det en liten skärm för just det ändamålet, men det räcker för tex nyheterna och sånt.
Även inköpslistan visas på skärmen när man lägger till något nytt, eller helt enkelt ber den visa vad som redan står på den.

2 gillningar

Det förutsätter att jag går fram till enheten och tittar på den då. Något jag kan göra på telefonen eller klockan där jag är.
Högtalaren är dessutom kopplad till ett strömuttag, vilket begränsar vart jag kan ställa den.
Bra att du gillar det, men jag förstår fortfarande inte vitsen.

1 gillning

Jag tror inte på den formfaktor som ryktas utan mer som Google Nest Hub och det tror jag är har en plats i produktserien. Bra för äldre människor, mina svärföräldrar har en och älskar den. Jag skulle själv kunna tänka mig en i köket för att slänga upp ett recept på när man lagar mat, eller till och med en hockeymatch som man slötittar på.

Jag har också sett rykten om en HomePod i soundbar-form med inbyggd kamera för Facetime. Känns också som en bra idé.

1 gillning

Eller att du ställer skärmen på ett ställe du ofta är nära, tex på diskbänken i köket :slight_smile:
Men det är iallafall bra att produkten finns, för oss som uppskattar det :wink:

Håller fullständigt med, det är ju mer en tablet med högtalare.

1 gillning

Skulle det komma en Google Nest-liknande produkt med ljud som är minst på HomePod Mininivå skulle jag köpa en direkt att ha i köket.

2 gillningar