Skärmanalytikern Ross Young avslöjade även sina tankar om en vikbar iPhone och den ser ut att dröja.
Rykten om en vikbar iPhone har dött ut en aning och det är fortfarande väldigt få modeller på marknaden. En marknad som främst domineras av Samsung och deras Z Fold- och Z Flip-telefoner. Samsung har försökt charma Apple med sina böjbara OLED-skärmar genom att skicka testexemplar över till Cupertino.
Men även LG Display är en annan möjlig kandidat till att få sitta i en eventuell vikbar iPhone. Men prognosen från Ross Young lyder att vi kan få se denna skapelse som tidigast nästa år men att det troligaste scenariot är att den lanseras till 2024 om idén inte skrotas.
Ser ärligt inte varför man skulle vilja ha det? Jag vill hellre ha den som den är idag. Känns som att vikbar är tillbaka till 2010 tidens Blackberry och liknande.
Kanske blir som med trådlösladdning som avfärdades av applefolket som en onödig gimmick som de inte alls behövde.
När apple presenterar nyheten om en amazing vikbar skärm så kommer det nog jättebra det också.
Jag skulle absolut kunna tänka mig en vikbar iPhone i samma storlek som idag men som blir hälften så stor ihopvikt. Gillade det formatet innan smartphones, min gamla Motorola Razr var ett oerhört smidigt format i fickan.
Ju mer reklam, desto sämre produkt. Samsung gör inget annat idag än reklam för sina vikbara mobiler. Senast jag såg fick man en liten Samsung The Frame med på köpet. I min värld tyder det på stora lager, dålig försäljning och panik.
Vi har alla på den skola jag driver, inklusive föregångaren Royale, men intresset är iskallt bland våra studerande. Hur många vikbara har ni sett ute i verkliga livet?
Det är möjligt det kommer andra och bättre lösningar.
Förutom att batteritiden behöver förbättras så är Flip 3 och Fold 3 en hit för vikbara enheter och överstiger Samsungs förväntningar. Har ni Fold 3 och Flip 3 på din skola men ingen användning?
Fold 3 är ju inriktad på produktivitet och business medan Flip 3 är mer all round. Valde personligen S21 Ultra över Fold 3 enbart för kameran. Flip 3 är en hit i andra delen av världen, Sverige är inte medelpunkt