Rykte: Troligtvis ingen vikbar iPhone innan 2024

Däremot kan jag tycka att en vikbar enhet med 120hz skärm och IP klass för ca 11 000 kr är rätt bra :slightly_smiling_face:

1 gillning

”…så är Flip 3 och Fold 3 en hit för vikbara enheter och överstiger Samsungs förväntningar”

Vi får väl se.

(Vi har mer eller mindre alla mobiler på skolan, men intresset för Fold och Flip är och har alltid varit iskallt. Förutom iPhone 13 Pro är det Pixel 6 och OnePlus 9 Pro som är mest utlånade, samt givetvis Samsung S21. Och förvånansvärt nog iPhone SE (gen 2), iPhone 13 mini och Samsung S20 som många håller för tre av de bästa ”normala” mobilerna. Några föredrar till och med S20 över S21.)

2 gillningar

Vi får se, de flesta skolor samlar in elevernas mobiler inte lånar ut nya :slightly_smiling_face:

”de flesta skolor samlar in elevernas mobiler inte lånar ut nya”

Tror inte du vet vad vi gör. :slight_smile:

1 gillning

Det tror jag säkert att ni gör :slightly_smiling_face:
Jag skojade då hela skolvärlden i Sverige har bekymmer med att hantera elevernas privata lurar

Kollade ju på en annan video om den och den verkar riktigt trevlig.

Spännande tid med foldables och Huawei P50 Pocket visas nästa vecka tror jag :slightly_smiling_face:

Från sajten:
image

Rykten om en vikbar iPhone har cirkulerat i åratal – och nu verkar det som att projektet går från idé till verklighet.

Enligt den trovärdiga läckan Yeux1122 har Apple inlett tillverkningsfasen tillsammans med skärmtillverkare, något som även påstås andra källor. Om uppgifterna stämmer, innebär detta att Apple snart kan börja tillverka vikbara skärmar för en kommande iPhone-modell. Men att gå från prototyp till färdig produkt tar tid, och Apple lär som tidigast vara redo för en lansering 2026.

Apple’s New Foldable Smartphone Enters Formal Development Process

According to yeux1122, Apple has recently entered the official development process for foldable smartphones in collaboration with display manufacturers.

In response, yeux1122 speculates that the timeline for form…

— Jukanlosreve (@Jukanlosreve) November 27, 2024

Vad vi kan förvänta oss designmässigt är ännu oklart. Blir det en iPhone Flip eller något mer i stil med Samsungs Galaxy Z Fold? Oavsett vilket hoppas vi att denna iPhone inte får en astronomisk prislapp.

Via: Digital Trends

Det är väl det enda som är säkert att den kommer att kosta skjortan :blush:

1 gillning

Du har 100% rätt på den punkten! För övrigt. är inte "kosta skjortan" ett jävla konstigt uttryck. Så dyra skjortor har man väl inte? haha

Nej men om jag inte minns fel så kommer det utrycket från att man bara har kläderna kvar dvs skjortan och måste pynta resten för prylen :blush:

1 gillning

Är det inte tvärt om - att nått är så dyrt att man också måste sälja sin skjorta? D.v.s. du har inte ens kläderna kvar :thinking:

3 gillningar

Det lät lite mer logiskt faktiskt haha =)

Edit:

ChatGPT förklarar:

Uttrycket “kosta skjortan” betyder att något är väldigt dyrt, ofta överdrivet dyrt eller kostsamt på ett sätt som känns påfrestande för plånboken. Det används vanligtvis för att uttrycka frustration eller humor över ett högt pris.

Det finns olika teorier om uttryckets ursprung, men en vanlig tanke är att det syftar på att något är så dyrt att man till och med skulle behöva ge bort sin skjorta, vilket på äldre tiders språkbruk var en symbol för det sista en person kunde avvara.

Så, om någon säger “Den där middagen kostade skjortan!”, vet du att det inte var en billig snabbmatsburgare direkt! :smile:

1 gillning