Recension: Dreame Roboticmower A1 är den första gräsklipparen som hittat hem

Vi som är lite äldre förstår ju oss på omsorg och vård i detta slit och släng samhälle. :joy::joy:

Hälsa honom så gott.

4 gillningar

Självklart ska den waxas och poleras! En är väl inget djur?

Men med imponerad över hur lite underhåll som krävs. Spolat av och bytt knivar en gång bra, är allt. :slight_smile:

Jag tittade på mina knivar och det är bara lite små jack i eggen så de får nog gå säsongen ut. De var lite kärva men lite tryckluft och sprayfett fick de att rocka igen. Visserligen kostar ju knivarna knapp inget och det ingick ju 3 set till med klipparen men det känns ju onödigt att byta de när de är ok.

2 gillningar

Jag är ung, min har keramiskt lackskydd :sweat_smile::nerd_face:

Även brevlådan… men det kanske är sjukligt? :flushed:

Imponerande hur ren den var, vår HQ blir väldigt ”dammig” av gräset, brukar få torka displayen under lucka till och med :sweat_smile:

@DennisKlarin har du sett Dreame Roboticmower A2 är på gång?

1 gillning

Vad är skillnaderna/länk? Blir perfekt med en a2 till nästa sommar :pinched_fingers:

1 gillning

Jäklar vad det händer grejer.

1 gillning

Nepp, missat! Men måste kika närmare på! :slight_smile:

Såg att denna fanns nu till ett riktigt intressant pris hos Komplett för 14990:-

Är själv sugen då jag redan tröttnat på kablarna runt tomten på min endast 2 år gamla Gardena. Den fungerar och klipper hur bra som helst men återigen är det avbrott för andra gången någonstans runt tomten. Funderar därför på denna för att slippa huvudvärken i vår och kommande somrar.

Har kört en säsong med A1:an och är helnöjd. Lyckades få min för 19995:- då som var ett bra pris. 14990:- är inget att tveka på. Det enda jag kan klaga på är att den går in för minsta lilla regndroppe och tar god tid på sig innan den går ut igen annars bara körde den på.

1 gillning

Ja nu har jag sett varenda YouTube-klipp och ja, det blir högst troligt en sådan. Dock tråkigt att köpa den nu och "tappa" nästan ett halvår av garantin innan man ens sätter igång den🤔

1 gillning

Ja det är ju såklart tråkigt men ser att Netonnet & Webhallen har samma pris också t e x. Detta pris verkar ju vara tillfälligt då det står Black Week så den kanske går upp igen tills du ska ha den. Reklamationstiden är ju 3 år nuförtiden så att ett fel skulle bli på det sista halvåret är väl rätt så osannolikt. Fel brukar ju uppenbara sig relativt snabbt och köper du nu är ju ändå den sista reklamationstiden när klipparen är inställd för säsongen.

1 gillning

Så vem behöver en Gardena Sileno 1600 inkl. Tak med garanti tom maj 2026?

Går det att få den att klippa likt bilden nedan genom någon inställning?

Tror inte det går att ställa in så. Den kör bara fram och tillbaks i samma linje och ändrar vinkeln på linjen efter varje avslutad klippning för att inte köra i samma spår hela tiden.

1 gillning

Har lite gropar i min gräsmatta som klipparen fastnar i ibland. Klickade precis hem ett par extrahjul som man kränger utanpå originalhjulet för bättre grepp. Ska bli intressant att se hur det blir.

Håll oss uppdaterade om det blev bättre😊

1 gillning

Givetvis, man har ju en rapporteringsplikt här i Bubblan. :joy::joy:

3 gillningar