Problem med Defa Power laddbox

Rinde Defa idag, de ser inte någon lastbalansering så installatören har gjort nått tokigt.
Troligen behöver installatören komma tillbaka, ställa sig bredvid boxen, ansluta med blåtand mot boxen och slå på lastbalanseringen.
Har kontaktat installatören så borde lösa sig snabbt hoppas jag.

Nu så! Boxen och lastbalanseringen fanns i nätverket fast kände inte till varann. Elektrikern körde om setupen och efter det dök den upp i appen. :smiley:

4 gillningar

Jag hade likadan problemet, elektrikern var på plats medan jag har ändrat 2.4/5GHz wifi innan.
Efter strömavbrottet, allt började fungera.

Nu kom faktura på 3000Kr.

Eftersom en elektriker har varit på plats för felsökning och har lyckats åtgärda lastbalanseringen, som visar sig fungera felfritt nu, debiteras bomkörningskostnaden för detta till dig. Detta beror på att felet inte låg i lastbalanseringen, utan snarare i själva nätverket på din anläggning.

Tips????

Välkommen! :blush:

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar fast jag tänker såhär.
Det sista installatören gör att att i sin Defa power setup app lämna över anläggningen till dig.
Har du då beställt lastballansering ska du se det i din Defa Power app. Saknas lastballansering så har du inte fått vad du beställt och ska såklart inte betala något extra, så var det i mitt fall.

Hade du däremot lastballansering när ni skildes åt och du själv gjorde nått så att den försvann är det nog svårt att kräva att det ska åtgärdas utan kostnad för dig, dock låter 3000kr oskäligt högt.

I mitt fall hade på laddboxen och lastballanseringen IP från routern fast inte kontakt med varandra. Min installatör sa mer att ”vi har gjort fel, såklart vi ska fixa detta” vilket de gjorde genom att komma hem till mig och ominstallera boxen.

Jag kan inte svara på vilket nät 2,5/5 jag kör på, då allt fungerar har jag satt mig in i det.