Privatleasing av bil

Inte nöjd med bilen?

Jodå, ville ju först förlänga leasingen tillochmed, men när inte det gick, började jag kika på att avsluta den i förtid och hoppa på en Tesla deal. Men nu blev det inte så. Känns ju som Teslorna kommer bli betydligt dyrare nästa år när Juniper kommer.

Model 3 blev väl inte dyrare direkt med Highland så det är nog lugnt, räntan hinner gå ner en del till dess också.

Räntedealen som pågår nu beror troligtvis på att Tesla sitter med på tok för många Y som måste ut på marknaden. När Juniper kommer så är det nog inte så troligt med en räntesubvention.

Om man är intresserad av elbil men Tesla aldrig blir aktuellt (vill inte sponsra vansinnige Musk), vilka är på toppen av listan då?

De har väl ändå okej ränta på 3an förutom Performence om jag förstod servicekillen rätt. :slight_smile:
Men jag håller med om din analys i övrigt :slight_smile:

Vi fick väldigt bra hjälp tidigare i veckan av en trevlig Ranger! :slight_smile:

1 gillning

Porsche Taycan :nerd_face:

2 gillningar

Min son tycker att vi ska skaffa en sådan när EV6:an lämnas tillbaka i februari.

(Kommer inte att hända :sweat_smile:)

1 gillning

Beror ju på lite vilka behov man har :man_shrugging:

Beror på vad man prioriterar.

Jag undviker helst Kina-ägda märken och är less på tyskarnas hopplösa tillvalslistor. Kia och Hyundai känns då som ganska bra alternativ, även om de inte är lika långt fram som Tesla när det gäller mjukvaran.

Prioriterar pris, laddningshastighet/batterikapacitet, bra inställning till CarPlay, kul funktioner.

Jag hade gärna haft en, men då behöver jag nog ta ett rejält samtal med min chef först :sweat_smile:

Jo, samma här. Och förmodligen byta fru till en som inte jobbar som skolsköterska. :sweat_smile:

1 gillning

Då tycker jag att du ska kolla på faceliftade Kia EV6. En av de bilar som laddar snabbast (258 kW, 10-80 % på 18 minuter vid idealiska förhållanden).

1 gillning

Haha :sweat_smile: Min fru tjänar typ mer än mig, så kanske hon som får byta ut mig? :man_shrugging:t2:

Men Zeekr 001 ser väldigt fin ut, men mjukvaran lämnar mycket att önska om man jämfört med Tesla.
:sweat_smile:

1 gillning

Ja, att kunna finansiera en Taycan är väl god grund för skilsmässa? :joy::joy:

Då är nog Kia EV6 eller Hyundai Ioniq 5 bäst. Typ samma bilar men lite olika utseende och komfort/körupplevelse

Haha ja, typ! :sweat_smile:

En bekant blev nekad att beställa ett tidigt ex, han hade tydligen fel bilar sedan tidigare ansåg de…
Annars hade man haft chans att få provköra en iaf :nerd_face:

Kia EV6 men en smygare som inte är lika populär längre är Skoda Enyaq. Den kanske är lite tråkig, men en väldigt kompetent elbil, vet dock inte laddhastighet. Jag skulle också kolla på ID.7. Men elbil är ju som vilken bil som helst, vilken storlek, vilken prestanda, vilken kvalitet och vilka finesser vill man ha och vad kan/vill man betala.

1 gillning

Fick mail av Kia som kör följande deal nu:

Kia EV6 Special Edition.
Upplev ultrasnabb laddning.

Kia EV6 Special Edition ger dig 800-voltsteknik som möjliggör ultrasnabb laddning från 10–80% på ned till 18 minuter, hög prestanda, Vehicle-2-Load-funktion, fyrhjulsdrift och en räckvidd på upp till 506 km.

Privatleasing från 5 495 kr/mån inkl. serviceavtal.*

Billån med 0,99% ränta från 2 512 kr/mån inkl. serviceavtal.

Kia Billån: EV6 AWD SPECIAL EDITION: 0,99% (Rörlig ränta), 30% kontant, 36 mån, kreditbelopp 436874 kr, Restvärde 362120 kr, effektiv ränta 1,26% (okt 2024), sammanlagt belopp att återbetala 451895 kr,serviceavtal ingår med 105 kr/mån. Uppläggningsavgift 995 kr & adminavgift 59 kr/mån tillkommer. Finansiering via Kia Finans i samarbete med Santander Consumer Bank.

Edit: Nu har de justerat priserna med och Kia Ceed hybrid som jag har spanat på med fetaste paketet har sänkts i pris om man kör leasing, kanske dags nu?

2 gillningar