Privatleasing av bil

Min Hyundi i10 som funkar perfekt är ju nu 8+år och funderar på att byta genom leasing.
Vill ha en mindre SUV så var och titta på en Volvo… XC40 T2 FWD Momentum… känn på den du :slight_smile:

Undrar om man kan få lite tips på andra märken och vad man ska tänka på etc.

Det där med bilar är ju högst personligt. Vi är inne på vår fjärde Ford nu. Andra med leasing.

Den nya Ford Kuga är riktigt trevlig.

Jo, det är det ju…
Nu var det ju en SUV med lite terräng egenskaper jag var ute efter, men 4-hjulsdrive är inte nödvändigt men bra markfrigång är viktigt.

Jag leasar just nu en Peugeot 3008 (min tredje Peugeot) och det blir en likadan om ett år :slightly_smiling_face:

Tesla modell Y?

Vad kostar den i månaden?
Mitsubishi har ju sin outlander PHEV, gött med laddhybrid

Vad betalar du i månaden ca?

T2-motorn kan dock inte vara så skoj i den bilen.

Ingen SUV, och har jag inte råd med och inga el-elhybrider, kan inte parkera utanför ICA Maxi på nätterna :slight_smile:

1 gillning

Dryga 4kkr men ska pruta lite om det blir en deal, iaf försöka :slight_smile:
Snygg, men se svaret ovan… :slight_smile:

Eh, varför?

ok ska inte dividera om kostander hit och dit. Men blev lite intresserad hur du bor?, villa, radhus, lägenhet? hyres/köp?
Tycker man hör i princip alla som frågar efter laddplats i sverige vid sin lägenhet får det.

Bor i hyres-lägenhet på 4:e våningen och pratat med hyresvärden, men dom har inga planer på ladd-el-stolpar inom den närmaste tiden.

ok… Man kan gåvidare med det, men du gör som du vill :slight_smile:

Varför inte fyrhjulsdrift? Känns som vitalt om du vill ha lite terrängkapabilitet.

Utökade mil då antar jag?
Brukar ha erbjudande ganska ofta på 3000:-/mån på den busen

@Esse
Beror väl på vad man är ute efter ?
Tror inte man generellt köper en XC40 om man ska ha ”skoj” alternativt ”busa” ändå , varesig det är T2 eller D5
Det där är en crossover liknande pjäs för folk som vill ha en ”mindre” bil men ändå sitta högre
Tror folk missuppfattar SUV ganska så rejält, SUV då börjar vi snacka XC90, Q7/8 , GLE, X5/6 osv och inga förhöjda ”småbilar”

Det är en rätt tung bil och de stackars 129 hästarna kommer nog få jobba lite för hårt för att driva den framåt med körlädje.

Skiljer förövrigt endast 63kg mellan V40 (modell nyare) och XC40 T3

Strax under 4000 kr ink försäkring 2000 mil om året (tot 6000 mil på 3 år)

Hur då?