Privatleasing av bil

Skönt med folk som förstår. :joy::joy:

1 gillning

Fast inga sensorer. Apkasst.

Jag hade det länge så med. Men teknik och pris vann!. Tänker lite för mig själv att försöka skilja på produkt och människan.

Jag har nu noll koll på vad Kias? VWs Toyotas VD är för personer eller vilka värderingar de har. Dieselgate, visar ju inte alla européer har så fint möjl i påsen heller.

Har inte Tesla privatlease längre?. När jag är på deras websida finns inte alternativet.

Man kan inte skaffa det online, bara hos deras återförsäljare.

3 gillningar

Visste inte de hade återförsäljare.

Går det fortfarande? Trodde bara det gick fram till 30 sep?

Det har jag missat isåfall!

Fast de verkar ju ha förnyat nollränteerbjudandet på MY till 31 december. Kanske går det att få privatleasing i butik då. Kan vara aktuellt för mig, var i kontakt med leasingbolaget idag och ville förlänga leasingen på mustangen, men det vägrade dem. De kunde däremot erbjuda att avsluta leasingen i förtid. Kanske nappar på det o byter till en Tesla istället om den går att leasa.

Sätt ner foten och casha en Tesla like a boss. :joy::joy:

Ett års leasing är ju billigare än vad kontantinsatsen för en köpe-tesla är. Sen är ju värdeminskningen på en MY nu innan facelift förmodligen brutal.

Men man måste ju leva livet, bränn lite stålar. :joy::joy::joy:

2 gillningar

All in på Neonode?

1 gillning

Attefall är det nya Attefors :joy:

Exakt, där ligger Tesla i lä när vi snackar värdeminskning. :joy::joy:

Aha! :star_struck:. Trodde Tesla bara sålde via tesla.com hela eller iallafall halva grejen med Tesla :hugs:

jag beställde via hemsidan. Betalade 2500 kr, fick tillbaka dom sen.
Sedan ringde jag Tesla och sa att jag skulle ha den som privatleasing. Det var så de ville ha processen när jag beställde i september.

1 gillning

Efter ytterligare kontakt med leasingbolaget, så blev det inget avslutat kontrakt. Fortsätter med mitt nuvarande till juni nästa år. Sen får vi se. Går det att privatleasa en Tesla då kanske jag nappar på det.

Skulle du säga upp i förtid eller löpte det ut nu?

Säga upp i förtid, men det skulle bli för dyrt. Löper ut 18 juni.