Privatleasing av bil

Samma här :blush:

1 gillning

Har Kia Finans (Santander) och de har inte sänkt, men Santander har man ju inget större förtroende för.

Vid sänkningen i somras gick avgiften från 6980 till 6910 kr. :joy:

2022 var avgiften 5739 kr.

3 gillningar

Det var ju ingen höjdare men du kanske har högre andrahandsvärde jämfört med belåning
Min avgift har gått (före denna sista sänkningen) från 4412 kr till 4224 kr då är det ink försäkring :blush:

Jag har ingen aning, det är ju ett problem med privatleasing att det saknas transparens kring räntans påverkan på månadskostnaden.

1 gillning

DNB finans har ju räkneexempel men då man inte vet ens exakta siffror är det rätt meningslöst

Bilimportörerna verkar byta finansieringsbolag som jag byter kalsonger. Var inne och sonderade terrängen inför bytet av vår bil i februari. KW Bruun hade bytt från Jyske Finans till något som hette Drivalia

Fick också meddelande från DNB att de sänker räntan. Dessa 0,25% sänkningarna gör ju knappt till eller från, men alltid trevligt när det går åt rätt håll.

Har haft lite koll på Kia Ceed hybridfisken och de verkar ha anpassat sig noll och ingenting efter de två senaste sänkningarna. Fortfarande exakt samma leasingavgift som för ett par månader sedan.

Nej är ju inte stora pengar men efter 1 procent sänkning av räntan tror jag det kan bli nästan 10 procent lägre avgift. Det är ju ändå en del procentuellt :blush:

Har du helt rörlig ränta på ditt avtal?

Jag har cashat min nuvarande bil, menade att jag har haft koll på leasingpriserna på den =)

1 gillning

du får göra som jag ska göra i vår , sälja din till företag r det står en polestar 2 , min e oxå betald så ja räknar på att få ca 170-200 för den , sen lånar ja upp till ca 320-350 beroende på vad en beg p2 kostar , lånet på ca 100 blir billigare om man slår ut de på ett år kontra el/ bensin , skatt , ändå :cowboy_hat_face::+1:t2:

1 gillning

Ceeden är rätt hårt pressad ändå så misstänker att de inte ändrar den så mycket.

Får hoppas på lite prisdump när nya modellen kommer här i höst/vinter. Vill ju ha med minne i stolarna och då är det bara den fullsmetade versionen som gäller.

Ja, Ceeden har lite märkliga nivåer på utrustning. Vi ville ha sensor fram och då var vi tvungna att ta den fullsmetade.
Älskade dock AC i stolarna fram :sweat_smile:

Detta kom upp i ARN nu och kunden förlorade.

Ja det var magi verkligen!

Det har Tesla M3 Highland också, just saying

Ja det är långa bilar som har det idag.
Men Tesla står faktiskt långt ner på min lista, och det är enbart pga Musk

4 gillningar

Man missar inte service av sin bil, oavsett leasing eller ej. Det är sen gammalt.

2 gillningar