Priset på bredband

Just nu ligger jag på kampanj 12 månader 229 kr för 250 / 250. Fiber till Villa. När 11 månader gått ringer jag upp och frågar om de vill behålla mig som kund eller de vill höja priset

1 gillning

Får ta tag i det där igen, förra gången jag ringde och frågade om de kan göra något åt priset tyckte de att jag kunde ju sänka hastigheten, då blir priset lägre, tack för den! :stuck_out_tongue:

Jag är nog ganska kass på att förhandla sånt där! :stuck_out_tongue:

1 gillning

Betalar 130:- för 250/250 hos Telenor genom BRF. Lyckades få till en bra deal på firman med obegränsad surf hos Telenor med 24 mån bindning.

1 gillning


Bara att ringa dem och säga att du vill ha det här priset

1 gillning

Är det där upp/ned på farten?

Inte en aning 🤷🏻
Läs mer på hemsidan.

1 gillning

Kikade lite för skojs skull. Vi hade helt andra priser på min adress:

1 gillning

Vi betalar 799 thb, 230 sek för 1000/1000.

Tyvärr så blockar dom torrents så ibland får jag 1mbit/s download. Kör jag VPN så har jag typ 500 mbit/s.

Plex rullar på servern och kollegan som är i Sverige tittar utan problem. :pray:

2 gillningar

Har inte de priserna på min adress tyvärr, har samma som @NoLlTilLiT ovan.

Antar att det skiljer vilken nätleverantör man har.

2 gillningar

Märkligt, borde ju vara samma runt hela landet kunde man ju tycka

Det har nog med nätleverantör som @mangebula skrev. Det diffar rätt så mycket i pris mellan ISPs har jag sett. 1000/1000 med t.ex Bahnhof kostar 459 kr här.

Jag hade Telenor innan och fick ge samma pengar som min bilddump över. Dom ändrade massa här och öppnade upp för flera ISPs för 1,5 år sedan.

1 gillning

Ibland så ligger det en nätavgift inbakat i priset man ser hos operatören. Det går till nätägaren.

1 gillning

I grund och botten har jag hellre en stabilt och bra nätuppkoppling än det billigaste.

5 gillningar

Då är vi två :joy:

Har du fått igång ditt?

Japp!


9 gillningar

Gott. Är det som förväntat? Eller går det att trimma in?

Har läst att den vill trimma in sig på satelliterna ett tag för optimal hastighet. Har kopplat in den direkt till mitt Deco-mesh nu och aldrig legat under 100mbit och det verkar öka konstant

5 gillningar

Vad får du i ping på det där?