Kollar på Ars-Liv och får konstatera att det är två lag på en annan nivå än Man Utd.
Med ETH har vi inte bara haft skador och otur, vi har tappat klart mot topp tre-lagen.
Kollar på Ars-Liv och får konstatera att det är två lag på en annan nivå än Man Utd.
Med ETH har vi inte bara haft skador och otur, vi har tappat klart mot topp tre-lagen.
ETH borta nu
Efter långt lidande, skedde det till slut. Jag höll kvar mitt stöd ganska länge men sent i våras gav jag upp. Ingen tränare är bra på allt, men ETH har för många svagheter och de är dessutom ganska djupa.
Inte en minut för tidigt. Synd att han inte fick gå för ett år sen. Denna säsong känns redan körd.
Med facit i handen hade såklart varit bättre ju tidigare det hade skett. Du har ju varit kritisk länge medan jag gav upp under senvåren. Han var nog nära att få lämna i somras men de hittade ingen lämplig efterträdare. Eller de kom i alla fall inte överens med någon lämplig. Sedan trodde jag nog att han skulle fått lämna vid senaste landslagsuppehållet, men icke. Nu trodde jag att han skulle få lämna vid nästa landslagsuppehåll, men så slog de till nu.
Det ska bli otroligt intressant att se hur de försäger ändra spelet och vilket resultat det ger. Jag trodde för övrigt mer på att Hake skulle ta över då han är den som leder alla träningar innan ETH tar över dagen innan match och han är mer erfaren tränare än van Nistelrooy.
Vad tror ni? Kommer det värvas någon ny eller kommer Van Nistlenoodle forsätta?
Kommer garanterat nån ny. Men frågan är bara vem som är tillgänglig.
Jag tror man vill hitta ett större namn. Någon som är prövad på högsta nivå i en av de större ligorna.
Finns väl inget stort namn som är intresserad av en mittenklubb i Premier League?
Money talks... sedan tror man ju, eller hoppas, att man vill vara med om en skakig resa som rätar ut sig till ett utropstecken..
Var där såg den liv, tycker domarna var svag, men lätt Arsenal bias, grym stämning på Emirates med 60 k åskådare på plats. Trevligare än svensk fotboll, men tiofn osv är dom inte alls på samma nivå. Kan ha att göra med att priserna att se match är snorigt dyra ….
//Daniel
Härligt, vilken match att se. När man kollade på den med lite mer neutrala ögon så får man ju konstatera att et är två väldigt bra lag. De har både ett bra spel och dessutom spelare som levererar match efter match. Det är ju raka motsatsen till United. Svårt att se en linje i spelet även om jag som en av de få supportrarna som menar att man absolut kunde se vad ETH ville få till i matcherna. Men det var ofta olika från match till match. Våra spelare kan vara bra i en eller två matcher med sedan ha 4 iskalla framträdanden.
Verkar bli Amorim från Sporting. Oprövad på högsta nivån, men klart spännande. Liverpool tittade väl på honom och ryktena säger också att han var tänkt som Peps ersättare i City.
Ryktena går heta om Amorim. Lägger man ihop en tidslinje skulle det kunna stämma. Många har undrat varför beslutet kom nu och inte när senaste landslagsuppehållet var. Men om de tog beslutet att kicka ETH då, så har de ägnat tiden sedan dess åt att förhandla med Amorim och nu var det dags att ta snacket med Sporting och då var man tvungen att sparka ETH då risken för läckage blev stor.
Tittar man på Amorims spelsystem så är det inte helt avvikande från vad ETH har försökt med, även om det skiljer. Så det är inte svårt att se att det är en tränare som skulle passa klubbens tänkande.
Vill man vara konspiratorisk kan man dessutom se att en del spelarköp i år passar Amorims system bättre än ETHs. Tänker på Ugarte som ETH inte ville ha och Zirkzee som ETH inte verkar ha en roll för. Även mittbackarna som köptes in är enklare att förstå med Amorims spelsystem. Backarna står dock på egna ben men som sagt ännu bättre i en trebackslinje. Då får man från höger Yoro, de Light och Martinez. Wingbacks blir Mazraoui(Delot) och Shaw.
Detta med spelarköpen kan vara en slump, men en slump som passar extremt bra för den det nu ryktas om.
Ja, det kan ha funnits sådana tankar när de värvade i somras. Och det är ju bra isåfall. Dock kommer en offensiv spelare att offtas till förmån av en trebackslinje. Var passar Bruno in? Han blir för defensiv i ett mittfält med 3-4-3 uppställning. fast kanske bra att fasa ut Bruno också?
Onana
De Ligt, Yoro, Martinez
Dalot, Ugarte, Mainoo/Bruno?, Shaw
Amad, Höjlund/Zirkzee, Garnacho/Rashford
Så här tänker jag:
De Ligt, Yoro, Martinez
Dalot, Ugarte, Mainoo, Shaw
Bruno/Amad, Höjlund/Zirkzee, Garnacho/Rashford
Jag tycker man kan varva lite med Maguire som joker där. När han har en bra dag avgör han matcher för United. Höjlund levererar inte så han ska inte ha speltid.
Maguire är nog på tok för långsam för detta spel. Höjlund tror jag kan passa om det blir ett mer ordnat anfallsspel. Han kommer riva och slita i mittbackarna och dels komma loss själv, dels öppna för andra. Jag vill se honom i ett mer harmoniskt lag innan jag avfärdar honom.