Här diskuterar vi Premier League och annan engelsk fotboll inför och under säsongen 2024/2025.
Underbart. Det kändes lite tomt ett tag. United firar mer nu efter FA-cupen än när vi vann trippeln 1999..
Men ETH..? Jo, han ska bli kvar säger nu 80 procent av supportrarna. Man är nästan lite dum i huvudet om man lyfter den frågan..
Vänta lite, var det inte i stort sett säkra uppgifter om att han skulle få foten? Jag vill inte ha en ETH säsong till. Visst gjorde vi det bra i finalen, men vi kan inte sluta P8 ett år till. Någon radikal förändring behöver göras.
Ni blir sjua nästa säsong. Sedan jobbar ni er uppåt. Tänk långsiktigt.
Inget annat än topp 4 är acceptabelt. Det är ändå tidernas mest framgångsrika PL klubb vi snackar om här. Vi ska vara med och slåss om titlar varje år. Därför behöver ETH stryka på foten.
Man får ha lite tålamod. Alex Ferguson kom elva sin första säsong och det gick inte mycket bättre de första säsongerna. Tänk om ni hade sparkat honom.
Är det så du tänkt varje säsong senaste 20 åren med Blackburn?
Ja, indierna sparkar ju tre tränare varje säsong. De borde tänka mer långsiktigt.
Livet känns tomt nu...man längtar till sommaren är över.
Men det stora problemet med ETH, är att han verkar sakna tydliga spelidéer. Gör också remarkabelt konstiga (extremt sena) byten i matcherna. Mycket av det kanske beror en del på skadelistan varit lång i och för sig, men ändå. Varför har inte Mainoo startat varenda match exempelvis? Höjlund har fått alldeles för mycket förtroende, han presterar inte, då borde han bänkas. Lite samma sak med Rashford. Att Casemiro ens får vara med i startelvan istället för någon från spelarakademin, är ett mysterium för mig.
Sen har vi problemet med eventuell ersättare till ETH. Just nu finns det väl inte så mycket alternativ att välja på. Jag skulle gärna vilja ha tillbaka Murinho, alternativt vänta ett år och få in Ancelotti. Jag vet inte, det är svårt. Men en sak är helt säker, vi behöver städa truppen och få in lite nytt blod. Kanske göra oss av med Casemiro och Höjlund och försöka köpa loss Isak från Newcastle.
Jag är för att ge ETH ett år till fär att se vad han kan åstadkomma med en ny tillsatt ledning och förhoppningsvis en säsong utan skador.
Truppen måste rensas och kommer en ny tränare in så kommer det troligtvis inte rensas lika mycket, då en ny tränare nog vill ge en del spelare ännu en chans. Jag tror att ETH är en bra tränare, men då måste han få fokusera på endast det och inte massa annat runt om som han har fått göra nu. Vi måste värva bättre, och det är ju därför vi tar in Ashworth som sportchef. Höjlund kan bli bra, men han är inte redo. Måste ha in en erfaren anfallare som han kan lära sig av (vilket ETH också ville förra året). Pratas en del om Toney.
ETH har gjort en del kostiga laguttagningar och byten, och tex envisats med Rashford som varit helt under isen när tex Amad har funnits tillgänglig. Dock tycker jag inte att man ska kasta in för många från akademin när spelet inte sitter. Det blir stor press på dem och det kan skada mer än vad det gör nytta.
Avsaknad av spelidé tror jag mest beror på skadorna. Han har ett sätt han vill spela på och det kan han typ bara göra med ordinarie elva, och den elvan har vi bara haft typ två matcher den gångna säsongen. Varane och Martinez är superviktiga för att spelet ska fungera. Maguire, Evans och VNL är för stort tapp. De kan inte göra vad Varane och Martinez kan. Vi har inte haft en vänsterback under hela 2024. Det påverkar såklart jättemycket.
Det hade varit fantastiskt att ta in Ancelotti nästa sommar, om vi då behöver byta tränare. Just nu är alternativen inte mycket bättre än vad vi redan har, och jag vill inte ta in en tränare som byts igen om något år.
3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Fotbolls-EM 2024
Glädjande nyheter @MrMustang.
Vad kul att du köpt ett sportpaket från oss! Vi vill bara informera om att du kommer ha full tillgång till Premier League även i höst. Under juli kommer vi lägga till Amazon Prime i ditt sportpaket och du behåller självklart samma pris.
Hos Telia får man se alla matcher i höst.
Det ska bli mycket intressant att se vad Yoro går för. Jag tänker att en 18-åring från Lille kräver lite putsning. Att vi sedan även värvat Zirkzee från Bologna där han haft en bra säsong gör att vi nu har köpt två spelare som på pappret ser mycket lovande ut. Hoppas att praktiken visar sig lika bra som teorin. Sedan har jag en viss oro för Zirkzee och det är var vi ska spela honom, vilken position? Lite som med Mount, bra spelare men det är liksom fullt där han gör nytta.
Men Zirkzee kanske du har sett något av? Senaste säsongen verkar ju ha varit väldigt bra för honom?
Borde vi inte passat på att dumpa VNL och Rashford? Dessa spelare bidrar lika mycket som Ronaldo gjorde i EM.
VNL är på listan av spelade de till sälja. Men Rashford kan inte säljas eftersom det inte finns någon som vill köpa honom.
Rashford skulle jag verkligen inte vilja sälja. Om han vaknar till liv så är han en av ligans bästa offensiva spelare. Problemet är att sedan Weghorst slutade har inte Rashford fungerat. Man kan se köpet av Joshua Zirkzee som ett försök att bygga ett annat anfallsspel som passar Rashford mycket bättre än hur det sett ut sedan Weghorst slutade. Sedan blir jag inte klok på vad Höjlund ska göra i detta spelsystem, men det kan vi spekulera om i en senare tråd.
Vad gäller VNL så håller jag fast vid att han är bättre än sitt rykte. Han är faktiskt riktigt bra när han inte spelar med Maguire. Av någon orsak så fungerar de två inte tillsammans. Ska vi sälja VNL? Ja, kanske. Det är väl sista rycket för att få ut lite pengar från honom.