Premier League 2023/2024

@xms67 hur ska vi klara oss utan Onana en månad nu förresten? Han blir ju borta typ en månad i och med afrikanska mästerskapen. Har vi nån annan som kan vakta kassen som håller för PL?

Det blir ju Bayindir som kommer stå i mål då. Han har inte spelat en enda minut för United än så omöjligt att veta om han är bra nog för PL. Det är en stor chansning. Vi måste spela med bästa möjliga backlinje för att skydda honom så gott det går.

Som @Durra skriver, Bayindir blir det väl. Han har trots noll speltid(tror jag) ett gott rykte. Men vår backlinje är ju inte den mest stabila... Å andra sidan får vi ändå inte ut allt från Ananas fötter då vi har ett för dåligt mittfält.

I matchen mot Vill fanns ett typexempel redan efter några minuter. Det blev ett oändligt passande mellan målvakt och försvarare. Villa pressar allt högre och till slut går bolen ut till inkast(vårt). Efter inkastet tar Villa bollen och är i vårt straffområde. Om man ska spela upp på marken måste försvararna ha spelalternativ vilket mittfältet måste erbjuda. Och då hade vi ändå våra två bästa mittfältare för detta spel på plan..:man_shrugging:

1 gillning

Härligt när favoriterna får spö ibland :blush:

Håller med men trängre i övre mitten där vi harvar…

1 gillning

Känns segt för United idag, trots mycket bollinnehav lyckas vi inte producera en enda målchans första halvtimmen.

Otroligt taffligt spel. Lågt stående lag kräver eget spel och det har vi inte.

Och där var katastrofen ett faktum.

1 gillning

12 som sagt.

Bedrövligt. Men hur kan ETH göra det byta han gör när han tar ut Mainoo? Han skulle tagit ut Antony och satt upp McT på topp.

Dessutom verkar det som McT tar exakt den roll som Mainoo hade fast McT är mycket sämre i den rollen än vad Mainoo är. Är inte Mainoo skadad på något sätt är det skandal.

Sätter man McT på topp får man ut Rashford på vänster och Garnacho på höger vilket är vår bästa formation i anfallet.

Varför spelar inte dansken förresten?

Sjuk.

Nu säger ETH att bytet i halvlek var av taktiska skäl. På något sätt utgick jag från att Mainoo hade en känning.

Då är inte ETH min tränare längre. No way att han kan leda detta lag till något stort. Han kan få laget att prestera bättre om skadorna minskar, men det beror då på enskilda spelares kvalitet. Men hans bidrag kommer inte vara på tillräcklig nivå.

Pinsamt dåligt faktiskt.

1 gillning

På konferens. Smiter till rummet lite tidigt. :smiley:

4 gillningar

Ganska klar seger, men borde blivit 4-0, kunde blivit 7-0…

I nästa omgång blir det Eastleigh eller Newport County. Kunde ju haft värre lottning. Tottenham får ju City och Chelsea får Aston Villa exempelvis. Så vi borde ändå ha en liten chans tycker jag.

Man kan aldrig vara säker, men nog borde vi gå vidare..:sunglasses::grin:

Får vi stryk av de där blåbärslagen, så skulle nog ETH få sparken på dagen. Men som sagt, man vet ju aldrig med United nuförtin :man_shrugging:

1 gillning

Pirret i magen är igång. Snart avspark för United mot Spurs. Jag är som vanligt orolig men tror på vinst. Vi har dock ligans sämsta defensiva mittfält även om om Mainoo stärker det med 200 procent. Så att Spurs inte gör mål känns otänkbart. Men gör vi fler? Just nu tror jag det.

1 gillning