Premier League 2019/2020

Money talks.
Då finns det en prislapp på att skita i att följa reglerna.

United fan?

Skandal! :rage::cry:

Men vi kan prata om något roligt. Ikväll kan Man Utd gå upp på tredje plats…:smiley:

…eller inte.

Hehe, nu ska vi inte vara sådana. Verkligheten får stå tillbaka för drömmarna…:innocent:. Drömmar som dock är ganska realistiska i detta fall. United är inne i en mycket positiv fas just nu. Så här bra har inte laget varit sedan Ferguson slutade och varje del av laget håller yttersta klass.

LFC. Har du missat det? :broken_heart:

vad menar du?

Ofta fastnar man för en klubb redan som barn. Varför håller ni på de klubbar som ni håller på i Premier League?

När jag började hålla på Blackburn spelade de i Premier League. Valde att spela som dem i Championship Manager 93 :floppy_disk:, upptäckte klubbmärket som tilltalade mig och sedan blev de både runners-up och vann Premier League under några fantastiska år.

1 gillning

LFC-supporter sedan många år. Trodde det har framgått här :face_with_hand_over_mouth:

aaahh… just. förlåt :heart:

1 gillning

Jag var ca 10 år när jag var hemma hos en kompis. Den familjen var hängivna Liverpoolsupportrar, medan min familj, utöver mig själv, inte hade det minsta intresse av fotboll. En gång när jag var hemma hos min kompis frågade hans pappa lite bryskt “och vilket lag håller du på då?” Jag hade absolut inget favoritlag i England. Jag tror jag ville verka lite självständig och inte säga Liverpool och snabbt fann i mitt minne ett lag jag hade hört talas om och som jag drog till med, Manchester United(det andra laget jag kände till var Leeds. Tänk vilken frustration det hade lett till om jag nämnt det. Jag kände även till Chelsea men visst inte hur det uttalades). Från den dagen blev United mitt lag. Men det tog nog 8-10 år innan jag blev fanatiker.

Då var jag i London och gled in på en pub och beställde en pint bitter, please. Kände mig väldigt världsvan även om det var första gången i London… Ölen smakade förskräckligt, besk och utan kolsyra, men det låg en tidning där. Den tidningen hade en intervju med Alex Ferguson som då var ganska ny som tränare, och jag stakade mig igenom artikeln på min knaggliga Engelska. Jag blev så otroligt imponerad av flera resonemang i den texten och kände någon konstig känsla kring att detta var ju mitt lag. MITT lag. Så när jag lämnade puben efter ytterligare några öl, som blev av märket Holstein(?) på flaska hade jag på riktigt fått en “egen klubb”.

Jag är ingen kalenderbitare som kan statistik eller vem som gjorde det målet i den matchen, men jag är otroligt intresserad av strategi och taktik. Så har det varit i fotboll och allt annat också för den delen. Men Ferguson var perfekt för en med mitt intresse och min läggning. Jag följde allt Ferguson sa och gjorde under sin tid som tränare. Och jag har än idag än djup kärlek till hans kompetens och helhetssyn.

2 gillningar

Det gick såklart åt helvete.

men jag trodde de skulle bötja vanlig tid nu ändå?. De måste ju vara klara till EM nästa år

I kväll ser Liverpool riktigt bleka ut.

Håller helt med. Men vad skulle deras engagemang komma från kan man fundera på…

Tycker att de borde brinna mer i en match där de möter största rivalen om titeln de senaste åren, som dessutom är en klubb från Manchester.

helt tappat motiveringen.

1 gillning

Håller med, men samtidigt, det är människor vi pratar om…