Premier League 2019/2020

Vissa matcher är viktigare än andra. Ikväll möter United Chelsea. Vinner vi(United) ligger vi bara 3 poäng efter dem i kampen om CL. Förlorar vi är vi helt plötsligt 9 poäng efter.

Edit: Glömde tippa. United har vunnit de två matcher som spelats mellan lagen denna säsong. Jag har väldigt svårt att tro på en tredje seger. 1-1 blir tipset. 2-1 till United säger dock hjärtat.

1 gillning

Det gick ju riktigt bra. Klart bra spel av United, även om tydliga brister finns. Bruno verkar så bra som vi hoppats vilket kommer betyda mycket.

Och nu börjar VAR fungera…:sunglasses:

2 gillningar

@Zop

Välkommen till PL igen snart då :slight_smile:

Blackpool ska väl gå upp från League One först? De spelar inte ens i Championship.

ajdå…var de så långt nere…

Liverpool är ju enda klubben som nu, trots det läge de har, skulle kunna undvika att vinna PL. T.ex p.g.a Corona… Men, vad säger ni Liverpool fans, föredrar ni att ni koras till segrare om ligan bryts nu och får dras med att ni inte riktigt vann eller vill ni hellre stryka säsongen helt?

Som inbiten Man Utd fan skulle jag verkligen tycka det var för dj_vligt om Liverpool snuvas på denna titel.

1 gillning

Tror du på riktigt sesongen skulle avbrytas nu?

Jag håller det inte för osannolikt, men jag tror man kör utan publik. EM ställs däremot in tror jag.

Frågan är hur man gör med lagen i botten om man avbryter säsongen.

Läste att Serie A eventuellt kommer att spela två slutspel om ligan avbryts: ett för topplagen och ett för de i botten.

Jag har ingen koll på om man officiellt diskuterat någon lösning i PL. Vet att vissa lag, såklart, internt spekulerar i olika scenarier.

LIVERPOOL LIVERPOOL LIVERPOOL LIVERPOOL LIVERPOOL!!!

Liverpool

1 gillning

Det är väldigt välförtjänt. Det klart bästa laget med en galet skicklig tränare. Och så har det blivet ett fantastiskt giftemål mellan klubbledning, tränare och spelare. Mycket intressant att se hur det förvaltas nästa säsong.

3 gillningar

Grattis! Nu är ni på samma nivå som storklubbar som Blackburn och Leicester, med en ligavinst vardera.

2 gillningar

när vi tar 20/21 så ska det bli skönt att du inte kan säga så längre

2 gillningar

Sett Man Utd ta sin andra raka 3-0 seger i ligan. Mycket imponerande. Laget har nu en “A-uppställning” som man kan förvänta sig av ett topplag. Man har dessutom några spelare att rotera med som är på rätt nivå. Det ska räcka långt. Sedan finns ett antal spelare som är mer B men som ändå är de som måste kunna rotera in. Men dessa är inte tillräckligt bra för att bära laget framåt. Om vi klarar oss utan skador ser det mycket bra ut för avslutningen på säsongen. Tyvärr fins ju en stor risk att Chelsea och Leicester klarar att hålla undan. Men samtidigt tänker jag att det faktiskt finns en seriös chans att Man Utd tar sig till CL även om City inte diskvalificeras från CL. En mycket angenäm känsla.

2 gillningar

Financial Fair Play är ett skämt. Manchester City får spela Champions League kommande säsong och bötesbeloppet sänks till 10 miljoner euro.

1 gillning

:cry::cry::cry:

Money talks.
Då finns det en prislapp på att skita i att följa reglerna.

United fan?

Skandal! :rage::cry: