Premier League 2019/2020

Premier League 2019/2020 är den 28:e säsongen av Premier League, Englands högsta division i fotboll.

Här diskuterar vi förväntningar, rykten och övergångar inför säsongen och fortsätter diskussionen under säsongen.

Transferfönstret är öppet från 11 juni till och med 8 augusti klockan 18:00.

Chelsea

Klubben bekräftar att Peter Cech återvänder från Arsenal och kommer att arbeta i en än så länge diffus roll som rådgivare.

Liverpool

Flera engelska medier skriver att Divock Origi, som blev hjälte när Liverpool tog hem Champions League, blir kvar i klubben.

Galnaste ryktet hittills är att klubben vill värva Kylian Mbappe från Paris SG.

Manchester United

Senaste uppgifterna är att Solskjaer vill sälja Pogba för att frigöra mer pengar att värva spelare. Pogba verkar dessutom inte helt främmande med att lämna klubben.

Ska bl.a. vara intresserade av att värva Crystal Palaces högerback Aaron Wan-Bissaka.

Enligt The Guardian har Juan Mata valt att förlänga sitt kontrakt med klubben i tre år.

Detta är den bästa tiden på säsongen. När ”mitt” lag Arsenal ligger först i tabellen pga bokstavsordning. :wink:

3 gillningar

Härligt! Njut så länge det varar. Jag brukar tycka att första omgångarna är härligast.

Tyvärr spelar inte ”mitt” Blackburn Rovers i Premier League längre så jag är en neutral åskådare – även om jag gillar vissa klubbar mer än andra.

Vilka klubbar gillar ni andra i bubblan?

Arsenal

Fredrik Ljungberg, blir ny assisterande tränare i Arsenal. Fredrik Ljungberg, som just nu tränar klubbens U23-lag, tar steget upp och blir assisterande tränare till managern Unai Emery och kommer att ha en nyckelroll i att slussa in unga talanger i a-laget.

Källa: The Guardian

VAR

Premier League kommer att införa VAR (Video Assistant Referee) den här säsongen. Den kritiserade nya regeln som infördes under VM i Frankrike, där målvaktens position granskas under straffsparkar, kommer däremot inte att införas. Tre straffsparkar har hittills fått slås om i VM på grund av att målvakten lämnade linjen för tidigt.

1 gillning

West Ham tar hem bucklan i år! Utan tvekan :smiley:

West Ham

Manuel Pellegrini försöker bygga något i West Ham, om än med en begränsad budget. Troligen ser vi någon/några spelarförsäljningar framöver.

Spanska landslagsmittfältaren Pablo Fornals har köpts in från Villarreal.

De har även visat intresse för Celta Vigos anfallare Maxi Gomez men har fått konkurrens av Valencia i budgivningen.

Manchester United är intresserade av den franska mittbackstalangen Issa Diop men West Ham har svarat att Diop inte är till salu i sommar.

Det VAR bara en tidsfråga.
Tråkigt ändå för jag tycker det tar på den oberäkniliga faktorn urfotboll.
Jag hade häldresett några nyaregler runt filmning eller fördröjning av spel.

Får vi Matthijs deLigt så har vi ju en grym combo med VanDijk.

Blir nog en tuff kamp om Matthijs de Ligt. Utöver ett gäng andra storklubbars intresse sägs Juventus ha lagt ett bud på cirka 700 miljoner kronor för mittbacken, enligt De Telegraaf.

Det införs en regeländring mot fördröjning av spel. När en spelare blir utbytt får han inte längre gå långsamt över hela planen utan måste lämna planen vid närmaste sidlinje.

En annan intressant regeländring är att man inte längre får störa muren, om den består av minst tre spelare, vid frispark. Tidigare har ofta en spelare i det anfallande laget ställt sig och bökat med muren.

ah det har jag missat… bra det.

Tycker också inkast får max ta x sekunder annars går inkastet till de andra.

Men Är det något vi behöver så är det ett starkare försvar. så Klopp är nog inte bang på att öppna plånboken…

Klopp verkade lite bitter här om dagen över hur priserna på spelare gått upp och sa: ”När fotboll bara handlar om pengar och inte om fotboll, då slutar jag.”

Jo men tyvärr har ju fotboll blivit så. Han är ju en vad Jag brukar säga “riktig fotbollstränare”. Sådan där passionerad för sporten och spelarna. Något man vanligtvis bara hittar i de lägre divisionerna.

Benitez lämnar Newcastle

De gör inte mycket rätt i Newcastle och nu förlorar de Rafa Benitez, som tog upp klubben från Championship och sedan dess har lyckats hålla klubben kvar i Premier League. Lämnar han ett sjunkande skepp?

Liverpool signar Sepp van den Berg… den kändes nästan lite otippad.
Tveksamt han kommer spela PL i första omgångarna men vem vet.

Lite ung för att slussas in i a-laget direkt men visst finns det undantag. Ett och annat inhopp kanske.

1 gillning