Japp – men hade det varit Magdalena Andersson så hade det varit tweet upp och tweet ner, ledarsidor och nyheter i egenpublicerade "nyhetsmedier" om vilken korruption det hade varit.
Klart han ska ha fest men han kan ju bekosta den själv tycker jag med den inkomsten han har. Man firas ju av vänner och bekanta, inte av en massa människor man knappt vet namnet på.
Huruvida det är en officiell mottagning eller en födelsedagsfest är väl det operativa i vem som betalar. Ska han festa loss med familj och gamla vänner ska han självklart betala själv.
Han har ju sin privata fest(bl.a genom sin resa med familjen till Sydamerika) som han betalar själv. Det här är ju hans officiella mottagning. Den kommer gå till så att han i ca tre timmar står med sin fru och ta emot grupper på 1-10 personer som kommer fram och säger några vänliga ord. De uppvaktande går sedan och får lite plockmat och möjligen ett eller två glas vin/öl. Statsministern kan kanske ha en snäll medarbetare som sticker till honom ett glas vatten då och då. Man ska sedan inte svimma av överraskning om han efter dessa 3-4 timmar, när gästerna har gått, tar sig en öl och lite mat om det finns något kvar. Men troligen är han så trött att han går hem och tar en privat öl eller två.
Det verkar som jag missförstod artikeln då jag fick intrycket av att det var en fest med 350 bjudna gäster. Men jag är ju inte så insatt i hur dessa saker funkar då jag inte rör mig i dessa kretsar.
Så jag får väl pudla och önska honom ett stort grattis.
Bjud in dig själv.
Frågan om Regeringskansliet har utrymme för det gaget?
Det är nog tveksamt dock. Du får ansöka om bistånd hos SIDA först, dom har gott om pengar att strösla ut.
På nästa Bubblanträff så ställer vi dig i ett hörn och så går vi fram och säger några snälla ord till dig. Jag lovar att vi ibland kommer med ett glas vatten. Därefter kan du berätta för barnbarnen om när du var statsminister för en kväll..
Jag hoppas innerligt att du skrev fel och menade varannan vatten.
Då blir man väl runt skjutsad i en Toyota Land Crusier.
Garanterat.
Är referensen med Land Crusier avsiktlig?
Mer seriöst: Skulle gärna ha en Land Cruiser fast ännu hellre en Defender
Nix vet bara att Sida folk brukade säga att det var bara Land Crusiern som höll.
Vad det gäller Land Crusier och Defender så ska de nog bara köras i skog och mark. Behöver man åka över 80km/h så är det hörselkåpor som gäller och är det vinter bör man ekipera sig med försvarets pälsjacka.
Ja. Det är därför som det stannar vid en tanke.
Vi har lovat @RolexJocke en tron på Bubblanträffen så det blir lite så
Lite som när kungen har kalas.
Sveriges enskilt största bidragstagare.
Hade kunnat tänka mig att kungen avgick, får behålla titeln och betalar marknadsmässig hyra.
Begriper inte varför vi envisas med att ha en kung.
Någon ska ju sköta saxen.
Så länge han vet vilken stad han är i till att börja med.
Nä nu tycker jag vi vänder blad och återgår till kaffeflickorna.