Politisk debatt

Många SD röster kommer väl från S och kan man få tillbaka de rösterna genom att föra liknande politik, så kan säkert några procent komma tillbaka.
Sen kan man ju fråga sig om det är SD’s politik som har lockat eller S’s politik som avskräckt.

2 gillningar

För att de aktivt tackade nej till makt. Samt att deras karakteristiska ledare som byggde upp partiet är utbytt mot en stelbent sak som är åtalad och dömd för att fuskat med partibidrag. I samband med har dessutom nästan alla deras riksdagsledamöter hoppat av.

Och det är bara toppen av isberget.

Vi såg det inte komma, vi har varit naiva? Eller vad kan S tänka sig använda sig av nu. Fortsatt tystnad? :thinking:

Vad tror församlingen om det här?

Kommunistiska partiet får inga klick från mig. :rofl:
Men det är väl samma som vad ryssarna sa för 2 dagar sen. Fantasier.

Nja, proletären var kanske inte det bästa valet :grin:

Edit.
Jag har hela tiden haft så svårt att förstå varför ryssarna skulle spränga sin egen ledning. Den mellan Norge och Polen känns rimligare🙂

1 gillning

Att Seymour Hersh har sina bästa dagar bakom sig. Han har en historia att minska Rysslands inblandning i förgiftningen av Sergei Skripal.

Han är galen. Han sprider mängder med konspirationsteorier.

1 gillning

Spännande att proletären sprider sådan dynga, fortfarande sovjetvurmande kommunister hela bunten?
Hersh uppfattar jag som en Rysslandsvänlig stolle som läst för mycket Tom Clancy.

Ps. När jag bodde i Majorna stod de alltid utanför hemköp och sålde proletären. Kring riksdagsvalet brukade en banderoll sitta upp vid Stigbergstorget "I Majorna rösta vi rött - V".

2 gillningar

Jag hade inte hört tala om Seymour Hersh. Om det som påstås om hans tidigare gärningar stämmer så kanske han helt enkelt famlar efter uppmärksamhet🤷🏻‍♂️

1 gillning

En kommunist helt enkelt.

Troligen.

Ordningsfråga, är man galan för att man är kommunist eller är han kommunist för att han är galen?

Alla som är galna är inte kommunister men alla kommunister är galna :grin:

3 gillningar

Första lägenheten jag bodde i Göteborg fick regelbundet påknackning av en gubbe som hette Ralf som sålde Proletären. :slightly_smiling_face:

Västkusten har ju en överrepresentation av kommunister.

2 gillningar

Stans självklara förening att sätta barnen.:wink:

1 gillning

Var det Ralf Gyllenhammar? :sweat_smile:

En George santos har vi inte ännu i Sverige
Otroligt, har du följt Santos @xms67?

En amerikansk Ardalan Shekarabi? :rofl: