Politisk debatt

Läste du inlägget jag svarade på eller var det en ryggmärgsreflex att försvara m?

Jag svarade på dit inlägg. Står du inte för vad du skriver?

På samma sätt som S.

1 gillning

Samarbetar M med SD för att de vill det eller för att de behöver det för att få regeringsmakten?

2 gillningar

Klart att M är makthungriga, precis som alla andra. Varför tror du att det skulle vara mer så med ett part?
Och mej veterligt har S också blivit valda av folket.

Givetvis sitter dom i regeringen för att dom samarbetar med SD och andra. Men dom har inte tagit makten, det sånt dom gör i bananrepubliker.

S har verkligen lyckats övertala er om att demokrati är detsamma som Socialdemokraterna., allt annat är odemokratiskt.

Ahh, så du märker ord. Man kan ta makten på andra sätt än genom våld.

1 gillning

Det är du och Marita Ulvskog som tycker att det känns som en statskupp.

Du var lite petig på hur andra svarade så då tänker jag att du kanske skulle kunna tänka dig att leva upp till det själv..:grin:. Kan du inte bara svara på min fråga? Jag har inget med någon annan diskussion att göra. Jag kan skriva igen: Samarbetar M med SD för att de vill det eller för att de behöver det för att få regeringsmakten?

6 gillningar

Det här är väldigt bra:

6 gillningar

Ja riktigt bra. Tror du att det funkade bättre nu när Kina distanserar sig från Ryssland

1 gillning

Det här blir ju bättre och bättre.. :smiley:
Antony Blinken träffar Xi Jinping i dag | Nyheter | Expressen

2 gillningar

MP levererar som vanligt i Stockholm.

Nu hann väl de stackars miljöpartisterna inte ställa till med så mycket vad gäller den gångna vintern. Vill man vara lite polemisk kan man säga att moderaten som skrivit artikeln har uppvaktat en miljöpartist för att kolla vad han kan tänkas göra åt det vanstyre moderaterna stod för, fram till valet..:sunglasses::sweat_smile:

Därmed inte sagt att miljöpartiet kommer kunna eller vilja leverera några vettiga svar. Men just här skulle jag, om jag var miljöpartist, kroka arm med den här moderaten. Moderaten vill ha ordning på kollektivtrafiken och det borde ligga miljöpartiets intresse. Alltså kan man bygga en intressant axel mellan Mp och M och mellan en kommun och regionen. Det ökar tryckt på S att acceptera satsningar på kollektivtrafiken och då kommer Mp se ut som vinnare. Men det här bygger ju på att man kan, vill eller orkar tänka i två steg, kanske till och med tre... Så vi får se...

4 gillningar

Ja, Daniel Helldén gjorde också ett fantastiskt jobb som vi vet under sina 8 år som trafikborgarråd i Stockholm. Feministisk snöröjning och andra fina initiativ.

Han är nog snart taltratt för mp, såvida de inte nöjer sig med Stenevi, tycker iofs hon gör ett lysande jobb :grin:

Ett annat (nervärderande) ord för att prioritera gång och cykelvägar vid snöröjning.

Vilket är vettigt.

Att sedan Stockholm inte har en snöröjning värd namnet är en annan sak

Samhällsekonomiskt mycket sunt att prioritera gång- och cykelbanor. Bilar klarar sig hyffsat ändå medan pensionärernas lårbenshalsar ryker om vartannat för minsta lilla.

6 gillningar

Sen kommer inte ambulansen fram för att vägen inte är plogad :sweat_smile:

Vägarna plogas ju också. Men resurser sätts in även på gång- och cykelbanor först. Det gör ju dessutom att ambulanserna får betydligt mindre utryckningar på grund av radikalt mindre skador.

Det behöver inte vara så att man själv förlorar något bara för att andra får något.

7 gillningar