Politisk debatt

Hon släppte väl Thor när hon skiljde sig.

Korrekt.

Skrämmande

Mycket skrämmande

De planerar säkert att storma riksdagen :grin:

3 gillningar

Erik kompis....

Jag är hellre kompis med den mannen än med Tobias Hübinette. Allt talar för att personen i fråga, trots att jag inte vet ett dyft om honom, är betydligt mer sansad än rasisten Tobias Hübinette.

1 gillning

Jag är pedofil enligt mordbrännaren. Vidrig figur.

1 gillning

Med tanke på att han hävdar att Selma Lagerlöf var nazist så är det nog en rimlig anklagelse :wink::grin:

1 gillning

Jag är hellre kompis med honom än Stalin, Hitler och random rövhål i Afrika – men det tar ju inte bort problematiken att bjuda in honom i Riksdagen tänker jag.

1 gillning

Vad har du gjort då?

Men Esse lille, tänk om SD bara vill sträcka ut en hand och visa honom vår fina demokrati :slightly_smiling_face:

Min fru är från asien.

Vad är det för uttalande han gjort relaterat till det?

Och för att tydliggöra – hans skrå har jag kämpat emot under 20 år i politiken så undrar genuint.

SD-Tobbe är på riktigt skrämmande.

Jag har lättare att köpa argument om att det är fräsig ny teknik än att det är ur ett miljöperspektiv. Särskilt inte ifall man i övrigt inte bryr sig om miljön. Det är lite som de som gillar Greta Thunberg i sociala medier, men sedan lägger upp bilder på Instagram från en solsemester.

@Esse Vad gör du för att lyckas med att få bränsle på händerna? Det får mig att tänka på en scen från Zoolander :wink:

Att Volvo, som indirekt ägs av kinesiska staten, visar att de vill ta sitt ansvar gällande hantering av kobolt är beundransvärt. Smolken i bäggaren är det är också Kina som driver de flesta av de miljövidriga gruvorna i Kongo där barnarbetare utvinner metallen med handverktyg. Cirka 75% av kobolten som utvinns i världen kommer just från Kongo.

För mig handlar det om både miljö och teknik. Men det bästa för miljön vore naturligtvis att avstå från bil helt och hållet. Batterierna är självklart ett problem, men det är ju inte heller så att fossilbilismens enda problem är det som kommer ur avgasröret.

Sen har jag lite svårt för att man gärna lyfter fram att den som gör något av miljöskäl (t ex väljer en miljövänligare bil eller äter vegetarisk kost) också förväntas göra minst lika bra val i övriga delar av sitt liv. Annars är denne en hycklare, vilket många gånger - i alla fall i internetdiskussioner - anses värre än att aldrig ta hänsyn till miljön. :slight_smile:

5 gillningar

Miljö, teknik och ekonomi är anledningen till att jag kör elbil. Nu har jag förmånsbil men ekonomiskt skulle jag absolut inte kunna räkna hem att köra elbil, varken innan elbilsbonusen försvann eller efter. Med det sagt skulle jag ha väldigt svårt att gå tillbaka till fossilbil igen, känns nästan uteslutet. Då blir det att bita i det sura äpplet och finna sig i att totala kostnaden för ägandet blir betydligt högre med en elbil.

1 gillning

Kanske en dum fråga, men ni som räknar hem det rent ekonomiskt. Hur mycket kör ni på ett år?

2 gillningar

Handtaget bara de osar ju av bensin.