Korrekt 2035, bilindustrin hade hoppats på 2030.
Då var man ju helt ute och cyklade men med en då dopad elbilsmarknad så kanske man hoppades
Tror dock det kommer gå väldigt snabbt från och med något år.
Specifikt for Northvolt
SKATTEMILJARDER PÅ SPEL
Hittills har miljarder i skattepengar satsats på fabriken i Skellefteå. Det enligt en sammanställning som SVT:s Aktuellt har gjort. Pengar som är i fara om Northvolt skulle gå i konkurs.
-
600 miljoner har kommit i bidrag från ett antal myndigheter.
-
Svensk exportkredit har gått in med ungefär 2,5 miljarder kronor i lån.
-
12 miljarder i kreditgarantier, via riksgälden – det är också svenska skattebetalare som garanterar, men de lånen har ännu inte betalats ut.
-
De statliga pensionsfonderna AP 1-4, och pensionsfonderna AMF och Folksam har investerat totalt cirka 9 miljarder.
-
Skellefteå kommun har satsat flera miljarder kronor på infrastruktur, bland annat en ny kaj i hamnen för att stora transportfartyg ska kunna lägga an.
Jag förstår att du som motorjournalist och som en så kallad early adopter som själv kör en elbil och bor i en egen kåk i en storstad har den inställningen. Det här är något som vi har debatterat genom åren. Låt oss bara konstatera att jag inte delar din prognos, eller åsikt om elektriska bilar. Men den som lever får se vad som händer de närmsta 10 åren
Som sagt vi ser om 5 - 10 år hur utveckling blir, är inte lika optimistisk
Nu får den pressade Solcellsbranschen det ännu tuffare
Bortsett från de övriga aspekterna. Det är väldigt skönt att köra med el. Det har jag märkt när jag fastnade för det som jag aldrig trodde att jag skulle hoppa på (PHEV)
Jag är inte emot elbilar men däremot tror jag inte det är frälsning för hela världen
Det här har jag inga problem med.
Och ändå är det personer på landsbygden som sparar mest på elektrifieringen. Ja till och med tjänar lite beroende på syfte och mål.
Nej vi behöver mindre fordon, elcykel är egentligen frälsningen vi letar efter.
Har vi diskuterat att S lämnat ut sina medlemslistor via Kombilotteriet till telemarketing
Vad är det för fel på en vanlig cykel, eller ännu bättre en sparkskotting? Folkhälsan blir bättre och någon stackars unge i Kongo behöver inte krafsa fram metallerna som behövs till batteriet. Win win!
Trots att jag pysslat och pysslar lite med GDPR kan jag inte tillräckligt mycket för att veta om det är ett brott eller inte. Tydligen ger man sitt medgivande när man går med och det brukar ju räcka långt.
Men vad tycker ja bortsett från lagen? Innan den senaste skandalen hade jag nog inte reagerat då jag bygger min tanke på att det finns ett medgivande. Nu med den senaste skandalen är jag mer tveksam. Kan telefonföretaget se vilka som är medlemmar? Troligen då jag antar att kombilotteriet för över dessa telefonnummer vi någon form av fil. Då känns det väldigt tveksamt.
Här handlar det nog om att det är ett politiskt parti och då är det ju extra känsliga uppgifter att lämna ut till andra?
Jo, det har väldigt hög säkerhetsklass eller vad det heter. Och ska så ha. Men brukar inte ett medgivande bryta det? Jag jobbade tidigare där vi hade individinformation av mycket hög klassning och där tolkade vi det som att ett medgivande bröt den sekretessen. Självklart enbart till det medgivandet omfattades. Men S är ju så pressade nu och har så dålig kriskommunikation att man inte kan hitta några vettiga svar.
Inget fel på en vanlig cykel men jag kan ta mig själv som exempel här. Jag personligen hade inte valt att cykla 4 mil tur och retur på en vanlig cykel som jag gör idag. Det är dels för att jag är för otränad och dels för att jag skulle komma fram svettig.
Istället för att ta bilen till barnens skola på morgonen och sedan köra till tåget så cyklar jag nu istället hela vägen och på kuppen sedan i somras har jag gått ned fem kilo då jag trampar på snabbt med lite mindre assistans på väg hem från jobbet. Så visst kan även elcykel göra något åt folkhälsan.
Du har ju även alla andra där ute som kanske har skador på knän, är lite äldre och även lata människor som med en elcykel kan trampa lugnt fram istället för att ta bilen.
Den typen av uppgifter ska skyddas och behandlas adekvat, precis som andra skyddsvärda uppgifter, tex religionstillhörighet, facklig anslutning mm men det hindrar inte en personuppgiftsägare att dela uppgifterna om det finns giltiga personbiträdesavtal som möjliggör delning av uppgifterna. Det är ju väldigt vanligt att man lejer ut vissa arbetsuppgifter till underleverantörer men då gäller det ju att ha kontroll på vad dessa gör och hur de använder uppgifterna vilket uppenbarligen har fallerat här.
Jag kan detta för dåligt när det gäller vad som gäller.
Sedan har vi detta med att Kombilotteriet utesluts ur branschorganisationen
Citat från artikel
Effective Communications har många stora uppdragsgivare som aldrig någonsin haft problem med Effective
Det som saknas nu är väl ljudinspelning där partiledningen gnuggar händer för all försäljning