Politisk debatt

Svaret kom snabbt

USA terrorklassar Nordiska motståndsrörelsen.

Lätt förvånad.

Hej då alla vänner på Signal!

1 gillning

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/zAGmpv/maria-wolrath-soderberg-offentliga-samtalet-ar-perverterat

4 gillningar

Troligen kommer Signal och andra tjänster som använder säker kommunikation nu att försvinna från EU.

Undra hur Apple agerar?
De vek ju ned sig för bla Kina och plockade bort Private Relay, blir det samma för oss nu?

Jag hoppas att alla krypterade tjänster, inklusive iMessage, försvinner från EU så att politikerna fattar vad de har ställt till med.

2 gillningar

Håller med,
Man blir ju bara så jävla förbannad! :rage:

1 gillning
1 gillning

Så oerhört besviken på V som ”röstade fel” i den här frågan. Nästa val blir det en missnöjesröst på Piratpartiet.

Vad håller de på med? Enbart inkompetents eller dold agenda? Varför överlägga, rösta "fel" och sedan gå ut och beklaga sig igen?

1 gillning

Det här är ju också uppseendeväckande.

Fattar inte att EU-systemet på tjänstemannasidan inte orkat hålla emot. Att våra politiker(och kommissionärer) ibland snubblar händer ju, men att så många snubblar samtidigt är ju en tragedi. Men då måste tjänstemannaorganisationen, lojalt och smart, bjuda motstånd. Min bild är att den rollen håller på att tunnas ut. Både i enkilda länder och i EU. Men trodde kanske att EU-tjänstemännen skulle putta det till nästa kommission. Men kanske är det det som hänt i och med att det bordlades om jag fattat det rätt?

Nu kapar jag tråden lite och lämnar till viss del ämnet. Som jag förstått det så handlar det om krypterade chattar?
Det hindrar väl inte att folk skickar krypterade mail?

Kan inte tänka mig att klimatförändring är speciellt kontroversiellt i Bubblan men lägger det i Politisk debatt, moderatorerna får flytta.

Hittade en riktigt snygg visualisering av klimatförändringarna. Tänkvärt och relativt lättförståeligt.

1 gillning

Här är ytterligare en intressant visualisering:
https://fitzlab.shinyapps.io/cityapp/

Stockholm kommer ha samma klimat som centraleuropa om 60 år.

Olycksbådande resultat för en del orter:

Future climate for this location is expected to be unlike anything currently found anywhere on Earth, so there are no climate matches for this location.

Det svaret verkar ges för orter i tropisk monsun eller torr öken som inte kan jämföras med något annat blötare eller torrare…

Ja, även om det generellt sett blir mer dramatisk skillnad för platser långt norr ut än närmare ekvatorn, fem grader varmare medeltemperatur i t.ex. Florida förändrar inte klimatet så mycket.

Man måste också komma ihåg att växtlighet och djurliv kommer dramatiskt behöva förändras. Dessutom slutar ju plötsligt inte klimatförändringen plötsligt 2070-2080 utan möjligen kan vi bromsa den.

1 gillning

Återstår att se om Stockholm även får ett centraleuropeiskt politiskt klimat… :thinking:

SvT

image

2 gillningar