Politisk debatt (2025)

Först reagerade jag på att han vävde in Forsells barn i det här men tycker att han ändå får ihop det. Forsells barn har ett annat allmänintresse tycker jag. Men som sagt, Littorin fick ändå hop helheten.

1 gillning

Men nog ställde krishanteringen till det här? Om de bara hade tagit det lite lugnt så hade det aldrig blivit sådant liv och rabalder.

2 gillningar

Krishanteringen var helt galet dålig. När jag följde krishanteringen igår kände jag sekundärskam. Dessutom blev jag illa till mods då jag försvarade Kristersson och riskerar att uppfattas tillhöra de där amatörerna.

Kolla bara på det här:

2 gillningar

Krishantering var under all kritik men man får komma ihåg att Sagerska och Harpsund är Statsministerns bostad. Det finns även en säkerhetsaspekt gällande Statsministerns familj. Så länge staten inte betalade för festen så är det enbart Aftonbladet som vill dra upp saker inför valet. Festen hölls ju 2023. Tage Erlanders son hade bröllop på Harpsund tex.

Skall vi inskränka alla landshövdingars familjer till fester i hemmet med?

2 gillningar

Den artikeln var väl fullt rimlig dock - hur skall väljarna kunna ta ett beslut om de finner det ok eller inte om artikeln inte skrivs?

Själv tycker jag själva sakfrågan inte är några problem - däremot visar Moderaternas olika svar på det hela att de inte är mogna uppgiften att driva ett land.

1 gillning

Men är det något att skriva om överhuvudtaget.

Följande framträdande politiker har haft privata fester på Harpsund utan att det varit ett problem.

Tage Erlander

Ola Ullsten

Olof Palme

Ingvar Carlsson

Göran Persson

Nej. :slight_smile:

1 gillning

Går ju att hitta liknande problem med de flesta politiker om man gräver lite. Samma kolsupare allihop. Tycker inte heller det är så mycket att orda om. Nyhetstorka?

1 gillning

Hur hade du vetat det om ingen skrev om det?

Samsung AI. :joy:

Var det allt ni kunde kommentera :grin:

Dvs att jag hade rätt

Aftonbladet gör en höna av en fjäder för att starta valrörelsen :blush:

2 gillningar

Det är allt man verkar ha att komma med mot “SD-regeringen” som S kallar den nuvarande regeringen. Lägre än Glocalnet. :rofl:

1 gillning

Det är väl upp till varje enskild människa och bedöma - det är klart att du tycker det med tanke på att du är så investerad i ett politiskt lag.

Antagligen hade du tyckt att det var jätteintressant och alldeles underrapporterat om det var tvärt om - dvs att ditt politiska lag var i opposition.

1 gillning

It's funny because it's true-material..

1 gillning

För att vara något inte värt att skriva om, så skrivs det väldigt mycket här om det hela,

2 gillningar

Liberalerna kör en reklamkampanj nu:

1 gillning

Oh herregud... det är på riktigt alltså?

Vad ska de träna sin AI på för bilder? :thinking:

1 gillning

Kan man inte jobba omvänt? Alltså om man vet vad som inte är barn, då kan man anta att allt annat är barn?