Politisk debatt (2021–2022)

Dessvärre så finns det allvarligare aspekter kring Erdogans känslighet.

“When an ox goes into a palace, it doesn’t become a king, but the palace becomes a stable,” Kabas later quoted a proverb on Twitter, without naming a person or a place.

2 gillningar

Ja. Dom byter ju inte namn för skoj skull med han vid makten.
Men det är ju lite kul ändå…

1 gillning

Det förnekar jag inte :slight_smile:

1 gillning

Någon som kan eller i alla fall fördjupat sig i detta? En riktigt fin killgissning är annars bättre än inget…:sweat_smile:.



Vad jag förstått är det här rätt väg att gå. Men mer egoistiskt nu, ”Du ska ha din återvinning i ditt eget bostadshus eller väldigt nara om du bor i villa eller radhus.
Vad betyder väldigt nära?

Din vinkällare ryker snart.

1 gillning

Haha… Varje husägare beordras iordningställa ett rum för återvinning - ni ville ju att det skulle vara väldigt nära blir svaret om man frågar något…:sunglasses::grin:

Men det gäller ju bara hushållssopor, vi måste ju ändå ha någonstans att slänga övriga sopor.

Wtf.

Nu hänger jag inte med? Om jag har fattat det rätt så är tanken att i alla fall förpackningar ska insamlas i flerfamiljshus och väldigt när radhus och villor. Hushållssopor har väl redan det systemet? Så tolkar jag det.

Vilket avfall pratar hon om? Bor i villa, har två stora kärl med 4 fack i varje för sortering. Vad är det hon och regeringen försöker lösa egentligen?

Är det inte att villor får flerfackskärl och flerbostadshus miljörum?
Jag önskade att kommunen jag bor i hade flerfackskärl och inte som vi har det idag med bio + rest och sedan kånka övrigt till återvinningsstation

Inte alla kommuner har det så tyvärr

Nej, men vi som har. Vad menas. :rofl:
Nog för att jag jobbat 14 timmar idag och troligen är trögare än vanligt. :slight_smile:

Sen ska jag inte behöva betala längre också tydligen. :+1:t2:

I hyreshus och BRF så finns ju detta redan, så jag antar att hon vänder sig mest till husägare. De jag menade är att man kan ju inte avskaffa alla återvinningsstationer då det finns mycket avfall som inte är hushållssopor. Sen bör de kolla lite närmre på de som hanterar avfallet då mycket blandas och åker rakt in i samma brännugn och folk har sorterat helt i onödan.

Det är väl det de vill införa i hela landet där förpackningsindustrin får stå för kostnaden. Eller del av kostnaden i alla fall.

Sakta men säkert kommer jag fram till det också. Problemet är ju att de är fula som stryk.

Vi var med i ett försöksprojekt med sådana tunnor i den kommun vi bodde tidigare. Hustrun blev helt galen när hon kom hem en dag och såg de där jättetunnorna stå där.. :sweat_smile: Hon bara tvärvägrade ha dem på tomten. Jag hamnade i lite problem då jag hade anmält oss som frivilliga till projektet och tyckte det var lite pinsamt att ringa och kolla om man kunde gå ur projektet..:joy:.

Jag drog mig lite för att ringa... Sedan hade jag sådan otroligt tur att det visade att den speciella sopbilen som var större än den vanliga inte kom fram till vårat hus. Så redan vid första tömningen fick jag besked om att vi togs bort från projektet..:laughing:

1 gillning

Jag antar att man vill få bort de där små obemannade stationerna som står ute i kvarteren. Kvar blir de stora bemannade. Men killgissar lite för jag har inte följt den här frågan på några år.

1 gillning

Det låter ju mer rimligt men tyvärr så sitter du ju inte i regeringen. :joy::joy:

Sopministern…:laughing:

Gott att du stavar med S. :joy::joy::joy:

Det vore trist om de försvann. Har nära till två st (mindre än en km).