Politisk debatt (2021–2022)

Jag är mer förvånad över att de inte har störsystem. Om de nu har det och det inte fungerade på dessa drönare, vad säger det?

Kan inget alls om sådant. Är det enkelt att störa ut drönare?

För övrig säger de stor drönare. Lite okunnig som jag är så hade jag aldrig fram till för något år sedan funderat på hur stor en drönare kan vara. Blev lite naivt överraskad när jag då Googlade och såg typ den här bilden:

Har ingen aning om hur svårt det är att störa ut drönare. Vill minnas att någon tidning skickade upp drönare för att titta på något av amazons byggen i Sverige för några år sedan. De kunde konstatera att de inte kom in över de delar de tänkt sig pga störsystem.

1 gillning

Det där ser ut som någonting man kan tänka sig att @Stefan_Sandstrom tar till jobbet :sweat_smile:

1 gillning

Eller styr från poolen. Typ hämtar upp en kall öl till grillningen…:grin:

2 gillningar

det är i princip omöjligt. Av den simpla anledningen att den har en riktantenn som pekar uppåt.

Drt är nog högrerisk hela systemet blir hackat än att det störsut.

Jag tycker militära drönare är väldigt intressant för man säger ofta piloter ska bli utbytta. Militär teknik ligger ofta många år före det kommer till civilit. Och än så länge är det ingen drönare som är självgående. De har alltid 2 personer som hanterar dem.

Det är fantastik teknik när man ska spontanbomba något område. Men när det är större anfall eller komplicerade profiler så finns det ännu ingen som ens är i närheten.

3 gillningar

Intressant. Vad gäller piloter och ny teknik så finns det mycket som tyder på att det inte blir färre jobb med teknikutveckling, det blir fler. Dock andra jobb och på andra ställen.

2 gillningar

jo så är det. Ingen flygplanstillverkare har något pågång där piloter inte behövs. Och livstiden på ett plan är ca 20år… så än så länge är det ganska framtidssäkert…bara denna pandemi lägger sig.

2 gillningar

Hähum. Som Linköpingsbo måste jag få protestera lite. :slightly_smiling_face:

…gulligt
Obemannade är andra drönare också

Fast det där är mer än 2 ord… :wink:

Men inte så mycket mer än 2… bara typ 3002…:sweat_smile:

Ps. Man ska som tangenbordsryttare inte leva som man lär, hur skulle det ser ut…:man_shrugging::laughing:

Ännu ett framgångsrikt konstprojekt!

Fantastiskt :slightly_smiling_face:

Var det inte en dansk konstnär som satte guldfiskar i mixers som visades upp på Lunds konsthall?

1 gillning

Stolpskottet sa att inte lämna tillbaks pengarna ingick i projektet/avtalet. :joy::joy:

1 gillning

" Den danske konstnären Jens Haaning tänker inte betala tillbaka det lån på 532 549 danska kronor som han fick av konstmuseet Kunsten i Ålborg. Att göra det vore att destruera konsten, förklarar han för Dansk Radio."

Ja man vill ju inte vara konstdestruerare.

1 gillning

Det tror jag med. Gäller att skaffa sig politiska poäng nu när det är valår :slightly_smiling_face:

De behöver alla de kan få med tanke på alla de haverierna de har ställt till med.

:joy:

1 gillning

Vad ska Sverige byta till för att inte förknippas med kålrot?