Politisk debatt (2021–2022)

:angry:

Bulletin kanske får högre anslag?

Har inte de imploderat?

När jag läser den tråden så känner jag bara... men stäng av kommentarerna eller något. "Skall det gå till skattepengar till folks fritid". Fattar man inte att i princip all fritid är skattefinansierad, om det så handlar om fritidsbidrag till fotbollsklubben, subventionerad hyra av idrottsanläggningar, elljusspår, studieförbund etc etc. Jag har så himla svårt för människor som på olika sätt får tillbaka skattepengar från hundratals olika håll varje dag och sedan säger sådana saker.

Faktum är ju att vi som kollektiv får tillbaka mer pengar än vi betalar in. Detta då vi lånar från framtiden hela tiden.

3 gillningar

Tydligen inte

Det var inte helt lätt att förra regeringen till svars heller skall sägas.

1 gillning

Tycker man skall snegla på Danmark. Politiskt ligger de väl 8 år före oss och där har Danske Folkeparti väl nästan försvunnit. SD kommer nu för första gången stå till svars för brutna vallöften och jag killgissar att deras väljare återgår till sina gamla partier inför nästa val. Vad tror ni?

Eftersom SD inte sitter i regeringen så kommer de antagligen undan.

Det är väl därför som de inte insisterade på taburetter så att de kan säga "det var inte vi".

En såsse-budget kort och gott :smiley:

Man ser skillnaden på om det är gratis att gå på museum eller ej. Stackarna som måste bygga om entréerna efter varje val.

Jag hade en digital fika med en klok människa på vänstersidan efter att budgeten var presenterad. Hen sa något i stil med, f_n blev det inte värre, som om S skulle haft en dålig dag på jobbet..:grin:

Ska man sammanfatta intrycken är det ju miljön som får stryka på foten i första hand. Verkar vara en mantra att man inte gör som MP. Det ligger i linje med men egen lilla valanalys att MP har blivit ett rött skynke för väljare från C till M, och givetvis SD. Jag tror C förlorade mycket till SD på att vara i samma block som MP. Men att som regeringen nu vara emot miljön därför är ju inte riktigt vuxet.

Sedan kommer det bli skittufft i kommuner och regioner. Jag kan inte bedöma exakt hur tufft det blir 2023, men skola, vård och omsorg måste spara en hel del.

1 gillning

Ja den stora oärligheten i valet handlar väl egentligen om att borgligheten gick till val som om det inte var en massiv lågkonjuktur runt hörnet.

2 gillningar

Exakt! Dessutom lovade man ju både det ena och andra som var klart orealistiskt. Eller som Oscar Sjöstedt sa: Verkligheten kommer och spökar..:roll_eyes:

2 gillningar

En annan tanke jag har i huvudet. Tror ni statliga museum har färdig processer för att införa, respektive ta bort, entréavgifter vid varje val. Är det något som är skrivet i sten är ju att det alltid skiftar mellan vänstern och borgligheten.

iZettle? :rofl:

Inget S verkar bry sig om :man_shrugging:t2:

Fortsatt förtroende. Klanröstning är något vackert.

Livsfarlig korruption.