Polestar 2 - stor videogenomgång av sveriges elbilshopp

Man kan inte åka till fjällen på en laddning. Hur lång tid tar det att snabb-ladda den?

Klart du kan åka till fjällen på en laddning…beror på var du bor bara.
den tar 150kW laddning(100kW i verkligheten) och batteriet är 78kWh…

Hade jag haft råd hade jag köpt en elbil på studs. 99% av gångerna jag kör är 1-5mil per gång. Skulle lätt klara mig med en elbil som har en räckvidd på 15-20mil

470 km på en ladning
Sthlm /vemdalen 490 km
Enligt Fabian Ruben 30 mil i verkligheten /beror på hur man kör samt pga vinterklimat

1 gillning

Det jag märkte med Polestar2an var att det var enjäkla skillnad på vad GOM:en sa och hurlångt man tog sig.
Flera gånger ska GOM:en 10mil kvar och batteriet var på 30%… Efter man kört 5mil så sa GOMen 8mil kvar. Högst oklart hur Polestar tagitfram dessa värden.

Finns laddstationer

Har hört det från flera användare att den är hyfsat osäker minst sagt.

Det är en jättemärklig “bugg”

Vad är GOM:en för något ?

Jag tror det ligger något i frågan. Vad kommer att hända först?

Får tesla ordning på detaljkvalitet eller kommer de övriga ikapp teslas tekniska försprång?

ett vanligt uttryck i elbils världen :wink:

I vår BRF har två grannar varsin Model 3. Ena familjen har ett barn, andra två. Dock förbi barnvagnsålder

Vill veta hur lång tid…det står inte ens på deras hemsida… Här har jag googlat åt dig.

Hur långt är ett snöre?

dubblalängden från mitten.

Det gör det visst. Gäller att man tittar.

https://www.polestar.com/se/ownership/tools/charging/

…fattas väl bara att detta är dotterns polestar…

screen 2020-10-05 223406

1 gillning

Svårt att hitta… :thinking: sedan ska man hålla på räkna och dividera med olika parametrar. :face_with_rolling_eyes:

Du behöver inte räkna alls. Klicka bara i vilken laddare du kan tänkas använda, dra i slidern för hur långt du vill åka och du får en uppskattad laddtid. Svårare än så är det inte.

Svårt att hitta? Ja om man har skygglappar för ögon och inte klarar av att leta kanske :wink:

Räkna och dividera? Du väljer laddtyp beroende på vad du har för laddare, är inte direkt 1000 alternativ…