Polestar 2 - stor videogenomgång av sveriges elbilshopp

Jo det har hänt rätt mycket på den biten, men nu har det sjunkit rätt så rejält så går långsammare att komma ner i pris.

1 gillning

Det är vad jag tror. Den tron baseras på att jag följer elbilsutvecklingen.

1 gillning

Hur en biltillverkare väljer att prissätta reservdelar behöver dessvärre inte ha någon relevant koppling till delens verkliga kostnad.

1 gillning

Vi får väl se om Tesla har ett riktigt ess i rockärmen.

Förvånande om de väljer att göra den framhjulsdriven. Har svårt att se fördelarna med framhjusdrift på elbilar då detta gör bilen dyrare att tillverka och försämrar svängradien.

Exakt, det var orsaken till att jag skrev vad det kostar för konsumenten. Vad gäller din tro, så tror jag att du har rätt…:innocent:. Men skulle vilja gräva lite djupare för att förstå prisbilden rent allmänt på elbilar.

Ooops.

jao… fick mailet.

Haha skärmdumpa det, vill se vad de skriver om detta :grimacing::sweat_smile:

Grejen är den att den var på service igår så undras om den fick uppgraderingen då?. Måste ringa…

SmartSelect_20201002-234140_Gmail

(taggar markus eftersom jag missade att svara till honom @Marcus_Attefors )

Ett fåtal… :laughing:

jo…600 bilar och 3 som haft det problemet är väl ett fåtal?

Det är inte många till antal, men är alla som sålts.

alltså…3st har haft problemet av 600 sålda?.. 0.5% alltså…

Då bör väl bara 3st ha blivit återkallade, fåtalet berörda bilarna, som man skriver.

Man tycker ju verkligen att de borde ha fixat det igår får man hoppas!

1 gillning

Undrar om det blir ID.3 eller Polestar 2 som vinner titeln som höstens buggfest?

Än en gång så ser man att just mjukvaran i elbilar inte är så enkelt att få till. Tilläggas bör att länkens skribent kör tesla.

Det är väldigt lätt att glömma att historiskt så brukar nya bilar återkallas för någon fix.

Tesla återkallade fleragånger modelS.

Absolut!
Det här var inte menat som en diss av Polestar.

Tycker det är intressant att följa utvecklingen av elbilar och de problem som konventionella biltillverkare har. Att ID.3 blev ståendes på lager pga mjukvaruproblem var nog inget de flesta kunde förutspå.

Men, jag förvånas över att de inte fått till OTA uppdateringar?

Som vanligt sätter de för optimistiska mål.
Sedan är ju bilarna väldigt mer avancerade idag än de var för 10 år sedan