Polestar 2 - stor videogenomgång av sveriges elbilshopp

Från sajten:

Polestar 2 är den första svenska helelektrifierade bilen, lite av ett svenskt elbilshopp.

Tillsammans med Fabian Ruben från podden Bilar med Sladd tar vi oss an bilen en hel dag runt och omkring Göteborg. Vi går igenom utrymmen, laddning, det Android Automotive-baserade infotainmentsystemet och mycket mer.

Hör också intervjun med Polestars Thomas Ingenlath samt mer intryck av Polestar 2 i senaste avsnittet av Bilar med Sladd.

3 gillningar

Är det så smart att köra fullt ut på Google Aoutmotive och inte ha stöd för Apple Carplay.
Tänker att många av deras kunder använder nog iPhone.

2 gillningar

Jag vet inte hur det är med Polestar / Volvo men Android Automotive fungerar ihop både med CarPlay och faktiskt även Android Auto :slight_smile:

1 gillning

Ok. Googlade lite och det jag fick upp var att det kanske skulle komma stöd senare nästa år.

Ungefär när bilarna faktiskt rullar ut kanske :slight_smile:

Säg inte att ni ska börja prata elbilar i podden igen? :sleeping: I så fall får @Thor se till att få ordning på det där med kapitel.

Du kan vara lugn - det är ju outsourcat till @Fabian_Ruben och https://bilarmedsladd.se

1 gillning

jag har sagt det förr, tål att sägas igen.
Ni är sjukt hög nivå på de videoklipp ni gör. Många gånger bättre än de som jobbar heltid med det.

Detta klipp blev jag riktigt imponerad av. Väldigt fint filmat och klippt. Sedan gjorde Fabian bra jobb att testa den bilen.

:+1:

1 gillning

jag får min i maj…juli…äh aug menar jag.

1 gillning

Har du blivit en ”hater” :sweat_smile:
Å andra sidan så har Apple inget liknande att erbjuda :wink:

Det räcker nog utmärkt att täcka in 87% av marknaden. :wink:
CarPlay kommer väl så småningom för övriga 13%. :laughing:

Systemet i sig fungerar alldeles utmärkt utan Android Auto/CarPlay naturligtvis.

1 gillning

Det finns en polestar app för iphone också så du lär kunna göra samma saker som en android användare.

google är snälla på så sätt…

3 gillningar

Ok. Då är jag med. :+1:t3:

Det fattar jag att det gör men tänkte mer hur man går till väga när man har en iPhone.

It’s all love!:heart_eyes:

App + Bluetooth. :slight_smile:

1 gillning

:wink::sunglasses:
https://feber.se/mobil/porsche-taycan-far-absolut-inte-android-auto/401684/

Var kul så länge det varade för 13-procentarna iallafall. :laughing:

1 gillning

Gör nu inte detta till ännu en plattform för Android-användare som måste hävda sig mot Apple-användare. Det är ju det resten av internet är tillför.

2 gillningar