Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

Blir ju en del overhead om man ofta ska svänga av, koppla in och koppla ur och sedan ut på vägen igen.

Mjo men jag tycker ändå det går fortare..

När man får denna av frugan! Vill hem köööra!!!

(Forumet tillåter tydligen ej man laddar upp filmer)

5 gillningar

Körde i princip konstant 90-väg i fyra timmar idag (ibland lite fortare och ibland lite långsamamre) och blev förvånad över förbrukningen. Grymt bra!

6 gillningar

Oj!
Så låg förbrukning har jag aldrig haft, har varit glad när man kommit ner i ca 1,75 :slightly_smiling_face:

1 gillning

En rolig dag. Hinner köra min bil 20 minuter och parkera för att sen köra iväg med detta ljudet.

https://youtube.com/shorts/YdTMDuuP1ls?feature=share

Vad gissar ni på? Felet är åtgärdat efter 20 sekunder på bilfirman.. :slight_smile:

Murveldjur?

Någon sten som satt sig i bromsen?

Japp. :slight_smile:

2 gillningar

Hänt flera ggr på vår BMW då den står på en grusparkering hemma. Har en liten skruvmejsel i bilen till just det.

1 gillning

Jag brukar bromsa lite hårt och efter ett par pump försvinner ljudet :joy:

Hjälper inte det brukar jag försöka hitta en trottoarkant att åka ner för eller backa har hjälpt också

1 gillning

Stenar hamnar mellan bromsskiva och bromssköld, oftast en quickfix. Men ibland lägger de sig så man måste ta bort bromsoket och då är det lite värre.

3 gillningar

Home Assistant finns nu i Play Store.

1 gillning

Vad för kul kan man göra?

Få in information från bilen i Home Assistant, sen antar jag man kan styra det som går att styra fram och tillbaka. Inte hunnit med att testa än. :slight_smile:

Kan man ju trigga hemlarmet om den helt plötsligt rör sig när man tror den ska stå still. :rofl:

Är 20 mil från bilen nu, värdelös timing :blush:

Kan man se batteriprocent tex, vet du?

Tror inte SoC finns med ännu.

1 gillning

Långkörning på Lördag, Barsebäck-Mellerud och tillbaka.

Några heta tips? Kommer köra på IONITY och Tesla laddare

Ionity är en myt :)... Kör på SuC