Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

Elon twittade med mkbhd här om dagen bara där han antydde att det är pågång.

Ionity laddarna står oftast i 4st. så att samtliga var tagna hade du rejält otur. Säkerligen hade du väntat 10min hade någon åkt.

Att du inte får snabbare laddning är troligen pga ditt batteri inte är tillräckligt varmt.

Han har faktiskt tagit upp det tidigare också, som en del av pr-kuppen när han erbjöd andra deras patent.

Kan det absolut vara… men frågan är hur länge de får fortsätta byggaut ett nät som ingen annan får använda?. EU blir nog snart sura.

Men sedan är ionity så pass utbyggt numera så inte ett jätte problem.

Jo, det är ju klart. Men till och med här i lilla Markaryd så har de byggt ut sina laddare 2 gånger sen den öppnade, så det är nog ett försvinnande problem åtminstone. När jag byter bil om ca 2 år så kommer det bli 100% el och vid det laget så tror jag inte att det är ett problem längre.

1 gillning

Fantastiskt bra och snyggt filmat recension @Esse!

Fick jag välja fritt skulle det stå mellan Polestar, E-tron och en Tesla. Känns som väldigt olika bilar men samtliga är högintressanta på sitt sätt. Landar också i kostnadsfrågan dock, jag körde bara drygt 1000 mil i år (visserligen till stor del pga pandemin) men får inte ihop siffrorna… Dock är det nog max 3 år bort iaf för en bensinare till har jag svårt att se att det blir.

det är 3 hela olika bilar. Sedan att de råkar gå på batteri är den ända gemensamma nämnaren

Ja exakt, men när el-drift blir den vktigaste parametern inför ett bilköp är det inte längre lastvolym i Svennebanan-kombin som väger tyngst och då blir iaf jag lite mer flexibel kring bilmodell :slight_smile:

Tack!

Själv har jag beställt Skoda Enyaq, Polestar 2 var länge med på vårt shortlist men efter att Enyaq presenterades blev det en no-brainer, billigare och större, blev avgörande med två barn två vuxna och en tredje unge på väg.

Ser fram emot när du testar den @Esse, så får du revidera din elbilsfavorit :wink:

när får du den?

Vi privatleasar en Volvo XC90 idag som går ut 31okt. Så jag har angett 1Nov som önskat leveransdatum, säljaren trodde att de skulle kunna klara av att fixa det då vi la beställning 11 månader i förväg.

1 gillning

Har varit på Skoda faktiskt :slight_smile:

1 gillning

Så vad du egentligen vill säga med den korta subtila texten är egentligen “ehhh, nä…Jag byter inte elbilsfavorit” :slight_smile:

Läser det som att han varit på Skoda om att få testa en bil…

1 gillning

Ja, så kan man ju också tolka texten, Peter får väl förtydliga :slight_smile:

hehe - ja precis, jag har sökt kontakt med Skoda just för att få testa Enyaq. Nämner den här tex.

Enyaq ser riktigt trevlig, både utseende (trodde aldrig jag skulle säga det om en skoda) och pris.
Trist bara att den inte finns som fyrhjulsdriven :frowning:

Den kommer om 4wd NU… ska släppas 2021. Jag har en klausul i min beställning att jag får byta till den om jag vill, väntar bara på att säljaren ska ringa och meddela att den är beställningsbar och få veta priset.

1 gillning

Den ser fin ut, både på utsidan och insidan - väldigt läcker inredning!

Vad kostade den och hur upplevde du nivån av utrustning som standard?

@Esse Har du pratat med Ford? Hade varit trevligt med en svensk recension av Mustang Mach-E :wink:

1 gillning