Ooni pizzaugn

Det finns få undantag. Ett är att ICA Basic vaniljglass med chokladöverdrag är bättre än glassarna de har kopierat.

1 gillning

Japp det blir ofta så, har ett par bilder på den också Dr du kan se hur liten den är.

Var det inte @Marcus_Attefors som köpte en pizzapeel på Amazon?
Beställde själv en men råkade nog inte ta samma säljare. Nu skickades skiten :poop: från Kina och vips dök det upp ett sms att jag ska betala tull o moms. :poop::face_with_symbols_over_mouth:
Tycker inte jag kan se på Amazons sida att det skulle tillkomma.
Brukar de betala tillbaks det?

Fick samma sak, det var bara att kontakta Amazon så betalade de tillbaka tullen inom någon dag. De behövde bara bevis på att det var betalt.

Kommer nog att testa det, ska bara få tummarna loss. Nu ska jag inte ta i för kung och fosterland när jag drar på slangen. SKa ju inte bloda ner Ooni igen är det tänkt. :laughing:

Har dock kontaktat Ooni också. De har haft nåt vajsing med en ventil på vissa har jag läst som begränsar flödet i ugnen.

Yes låter klokt!

https://www.instagram.com/tv/CQ1OQhMh2_X/?utm_medium=copy_link

3 gillningar

Underbart! Men allt förstördes där på slutet…:cry:. För det var svarta Oliver va?

2 gillningar

“Once you go black you never go back” :grin:

Hur länge ska stenen ligga på grillen?


Sorry för trådkapning…:sunglasses:

1 gillning

Köpte du ingen infraröd termometer? Det måste ju alla stengrillare med dignitet ha. :joy::joy:

1 gillning

När jag körde med sten, kolgrillså hade jag indirekt värme. Temp maxvärme, men jag grillade runt 250 grader. ( Termometer i locket. Stenen var säkert varmare. Är det kallare låter låter man pizzan ligga lite längre tid bara.
Rätt mysigt sätt att laga mat.

Tänk på att bränna in stenen en gång innan du tillagar pizza på den, ca 20-30 minuter :slight_smile:

Varför ska man göra det? Vi läste det, men ser inte logiken.

Två syften, dels för att den inte skall spricka och dels för att få bort kemikalier och annat skit som finns i stenen ä. Inget man vill ha i pizzan :slight_smile:

1 gillning

Mkt överraskad av resultatet. Vi gjorde två olika. Men fångade bara en på bild.

7 gillningar

Kol.... Vinnare som vanligt

3 gillningar

Dags att testa Oonin igen. Svårstartad som vanligt. Men nu går den i alla fall.


4 gillningar

Hur blev resultatet då?

Snabbdeg på ingång till ikväll.

1 gillning