Då gör jag nog så att jag fryser den 
Kom hem i morse. Var just i affären och kollade och den är försenad. 3-4 veckor.
De har fått reklammera flera pga något knas med brännaren
Vilken har du beställt? Tänkte om jag har en va dem där brännaren är lite konstig 
Får testa nästa helg
Koba 16. Han sa att brännaren slåravsig själv. något med att den tror de är varmare än det är
nu står man ju i valet om man ska ta den där multifuel ooni I stället…
Tror du får vänta till slutet på Aug början Sept då 
Med pilotkompetens fixar man väl sånt själv? 

Min gjorde det först a gången. Men det verkade r öka med att rengöra nån givare med trasa. Den slår av sig när den tror att elden slocknat. Så inte fasen fortsätter flöda.
mm…det är för varmt för att vara ute och grilla just nu ändå
Knappast…vi trycker på knappar.
Nu har jag hunnit prova Oonin igen. Denna gång med en snabbdeg (den blev inge bra, degen alltså. OOnis recept jäst 2 timmar) Helt ok men inget att rekommendera. Kom på att vi hade dåligt med lunch och ville ändå testa ugnen igen för att se att den fungerar som den ska. Blir långjästa degar hädanefter.
Hade tyvärr liknande problem med Oonin som innan. Det tog mig ett tiotal försök att tända den. och att den skulle förbli tänd.
Och så var det temperaturproblemet. Den nya IR mätaren mätte upp 360 grader som max på stenen efter låång tid.
(långt bak) i mitten av stenen knappt 250-280 grader.
Så nåt är fischy med min ugn tror jag. Första pizzan lyckades t om fastna så jag slabbade ihop den rejält i ugnen.
Tog timer på bakningen nu, en pizza blir klar på ungefär 3,5 -5 minuter. absolut inte en minut,
Har mailat supporten ingen och hoppas på en lösning… Konceptet verkar nice, jag gillar laga pizza i trädgården men med denna tempen kan jag lika gärna använda en kolgrill och sten…
För inte ska det väl behövas en Koda 16 för att komma upp i temp?
Glad midsommar på er alla
Har 12an ochvhar absolut inga problem att få upp den i värme. 400-450 under tiden jag bakar ut den första pizzan! 10-15 min som max. Rätt regulator? Står den i drag? Har du fullt ös på tuben?
Den där gjorde du i lägre temp?
Står inte dragigt. Inte blåst mycket när jag testat. 25 till 27 grader ute. Vridit på ordentligt. Regulatorn är 30 mbar från Ooni. Ser knappt lågorna. De är för men väldigt osynliga. Det känns väldigt varmt vid öppningen ingen tvekan, så värme finns
Men verkar som något otillräcklig.
Yes, körde runt 300 för att få en lite mer ’pizzeria-pizza’.
Jag skulle börja att köpa en ny regulator. Jag kör på en som Ica Maxi säljer för typ 150 spänn. Blir det ingen skillnad så skulle jag reklamera för det där att den inte tänds har jag inte varit med om. Har iofs den stora men Dennis som har en likadan som din har inte samma problem.
Man blir ju bra sugen på en pizzaugn när man läser den här tråden.
Eftersom det vimlar av pizzaproffs här så tänkte jag att det är ett bra ställe att fråga på. Är det någon som har någon koll på för- och nackdelar avseende dessa ugnar (Austin and Barbeque på Netonnet)? Austin and Barbeque AABQ Pizza Oven Gas 12" - Gasoldriven pizzaugn i rostfritt stål
Priset är ju ganska tilltalande samtidigt som brännarna sitter på tre sidor istället för en eller två på Oonin. Tacksam för synpunkter.
Jag tittade på den innan jag köpte oonin, otroligt liten och trång. Den var helt vobblig i kvalitén och kändes klen. Så gav upp tanken på den och körde på Oonin 
OK, tack för svaret. Jag antar att den gamla sanningen gäller, att man får vad man betalar för. Konstigt att man aldrig kan runda den regeln😄
Åk till Netonnet och titta på den, nåt som inte passar en person kan vara perfekt för en annan! Men generellt sett så är det ju så 
