Ooni pizzaugn

hur gör du snabb degen?. enligt “ett gott-land”?

Fräsigt! Men att använda en kam i maten känns opassande på samma sätt som om man skulle röra i en gryta med en fabriksny och helt ren toalettborste.

2 gillningar

Det är Oonis egna recept i deras app. Aldrig testat förut men @DennisKlarin har kört den ett par gånger med bra resultat.

1 gillning

Det blev bra. Goda.

Förutom som sagt frustrationen att jäkeln tar en evighet att starta. Trots man vrider i slow motion. Sen stannade den massvis med gånger. Till slut höll jag in knappen i många minuter tills den slutade att slockna. Lite trist att det tar 15 -20 minuter att ens få den att vara på.
Sen så.
Trorjag fick upp den i 400 grader nära mitten av stenen sånd t är väl godkänt.

Denna gång blev ingen pizza rund, men hjärtformad.

:grinning::metal:. Barnen fick baka ut sina pizzor.
Körde en Nutellapizza som efterrätt. :grinning:

3 gillningar

Har du testat med ny regulator eller kontaktat ooni? Sådär skall du ju inte behöva göra. Ser Nice ut!

Ska byta regulator. Ooni har jag mailat fram.o tillbaka. Bollen hos dem just nu. Men de har inte återkommit ännu då det skulle eskalerar till andra. Har skickat videos till dem.

Regulatorn ska jag testa o byta. Har inte gjort det.än.
Att den stannar beror på termokopplingen i Oonin. Ska kunna avhjälpas genom att torka av den men inte igår. Känns som den är inställd på att stänga av vid högre temp än normalt.
Ska maila dem en uppdatering om gårdagens bekymmer. Men när den väl var varm så gick det. Men ska inte vara så. :thinking:

1 gillning

wow 1g jäst?? på en snabbdeg?

Yes, men är torrjäst så inte samma effekt som en vanlig :slight_smile:

1 gillning

Nån som har tips på nån billigare pizzaspade som funkar för Koda 12?

hur länge jäser den?

Kom hem försent så den hade torkat :joy: Fick åka rakt ned i sopen


2 gillningar

Mycket bättre med väntöl. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Det har du fan rätt i! :joy: Nu står man här och skäms istället :joy::joy:

2 gillningar

Blev helt okej ändå!


6 gillningar

Nästan fulländad. :joy::joy:

NEJ FÖR I HELVETE. Aldrig köpa färdig deg från affären. ska du köpa färdig det gör du det från pizzeria.

Inte så insatt i det här ämnet men hur tänkte ni med ”pizzagrill” i rubriken? Jag vet tillräckligt mycket om pizza för att veta att de tillagas i en ugn.

inte tänkt på det, för det är ju en ugn som sakt, inte en grill.

Smart! Det skall jag fan kolla nästa gång om italienaren här nere är sugen på. Men finns faktiskt ett par helt okej alternativ på Ica också. De där som blir en fyrkant är hemska men de andra är ok!

Ändrar rubriken.