Ooni pizzaugn

Okej, det vekar vara väldigt stor skillnad i storlek. Men jag ska släppa det direkt så att jag inte hamnar för djup in i denna tråd. Vill inte köpa en pizzaugn…:sunglasses:

Yes storleksskillnaden är rätt stor, klart du skall ha en Ooni! Välkommen in i nörderiet!

1 gillning

lite som kaffenörderi…
Man började med en billig espresso press… gick steget till en Sage barrista express och tänkte: Nä, nu får det vara nog.
Året efter stegade man upp till en Rocket apartamento.
Nu sitter man och väntar på att få en Decent De1+

Finns inget stop på vansinnet.

2 gillningar

Har du fått din än btw? Skall bli kul att se vad du tycker om den!

Fortfarande på resande fot.
Men tror inte den har kommit…borde fått ett mess från Mrs Sandström

1 gillning

Du får skrika till här när den anländer!

1 gillning

Jag vet exakt vad du menar…:grin:. Särskilt en dag som denna när kaffebönorna var slut…:flushed:.

1 gillning

PANIK

(utfyllnad)

1 gillning

Helvete så fet!

2 gillningar

givet köp!!

är du HELT säker på att degen/topping inte hinner ta smak av ved/pellets?.
För jag tycker alltid man känner skillnad på vedungsbakad och gas…eller så inbillar man sig.

Japp helt 100 på det! Är så snabb gräddning så hinner inte fastna någon smak alls, förbundet i Napoli som är strikta på hur en äkta napolitansk pizza skall gräddas har sagt detta bland annat. De har till och med godkänt en eldriven pizzaugn då de har kunnat påvisa att smaken blir identisk med andra godkända ugnar så som vedeldade. Känns som de om någon borde ha koll och sen på diverse Ooni-forum har massvis av människor sagt exakt samma sak.

1 gillning

Ok… Enough for me.

1 gillning

Det tar aldrig slut…:grin:

Vi har en heldag med alla medarbetare och för att inte trötta ut dem med för många skärmpass hade vi en externföreläsare som man kunde lyssna på som podd om man vill, så att man kunde promenera eller bara sitta ute i fina vädret. Jag åkte och köpte kaffebönor…:sunglasses:

3 gillningar

100% rätt prioritering :coffee:

1 gillning

En degfråga! Satt en deg som var tänkt att avnjutas på fredag men blev ändrade planer… Hur länge kan den ligga i kylskåpet och jäsa? Kan man frysa degen? Eller får jag helt enkelt kasta den och göra ny till nästa tillfälle.

Satte du den idag? Jag har kört på 6 dagar då hsr den kalljäst i kyl hela tiden. Var inget konstigt med den degen så 1-2 dagar till är nog inget problem. Har även fryst in och de degarna blev också bra :slight_smile:

Satte den redan i måndags.
När du fryste degen, gjorde du det direkt från kylen?

Japp direkt från kylen!