Ooni pizzaugn

Han kommer på besök i oct… då jävlar ska jag ha 100 övnings pizzor gjorda…

1 gillning

De e ju för att få acceptans att sluta köpa pizza :pizza::joy::joy:
Men jag tycker de e nice med fi a pommes. :grinning::metal:

Är INTE förvånad du tar en pommes pizza ätare i försvar…

2 gillningar

Vill bara tillägga att jag ALDRIG skulle lägga pommes på en pizza. Jag var mer orolig för att du var på väg mot en stroke min vän, så det var mer av omtanke jag kommenterade. :joy::joy:

1 gillning

Du är så omtänksam❤.

1 gillning

Vaniljsås då?

1 gillning

Föredrar den kall. :joy::joy:

Jag var starkt skeptisk till fenomenet. Men när man väl har smakat så är det lite som VHS till Blu Ray. You can’t go back :joy::joy::joy::partying_face:

Ni måste ju prova. :sunglasses::sunglasses:

Om man bortser från barnens smaklökar. Så ska det bara vara olika sorters salami på mina pizzor. De e så nice

Faktum är att jag har provat, älskar pommes framförallt sötpotatisen. Men pommes på pizza eller till kebab funkar inte för mig. Går väl ner i brist på annat i värsta fall men inget jag beställer in. :joy:

En jobbarkompis berättade lite om alternativa baser till tomat. Som man kanske kan testa ifall man tröttnar på regular pizza.
Var bland annat typ ugnsrostad pumpa eller sötpotatis som man mixar och har som bas och gör helt annorlunda pizzor. Sen ugnsrostade vitlöksklyftor som man lägger på.
Han pratade nog även om bas av kronärtskocka. :face_with_monocle:

Har ätit nån gång vit pizzabas på creme fraiche eller nåt,
helt ok

Nä men jag längtar till nästa pizzabak med fin salami eller pepperoni på. :partying_face:

Har testat… även om jag inte tyckte det var skit äckligt, så är är det lite för konstig combo för mig.

Ris och Pommes blandat är också en sådan märklig combo som faktiskt gör sig ganska bra

I en småstad i Skåne så för kanske 20 år sedan fanns en Pizzeria som låg vägg i vägg med en kina restaurang. Där kunde man beställa en Chop Suey Hawaii pizza :slightly_smiling_face:
Kanske något för dagens pizza mästare

Den här har slunkit ner några ggr, med den rosa kebabsåsen som bara verkar serveras runt Jönköping och Skaraborg.

Det där börjar ju närma sig en PRO-tallrik på Finlandsbåten. Sill längst med, sedan lite kallskuret ovanpå det för att till sist toppa med potatisgratäng, revbensspjäll, köttbullar och prinskorv. En klick äpplemos på toppen avslutar delikatessen…:sunglasses::grin:

1 gillning

Brukade dessutom beställa den med dubbel deg

1 gillning

Fan det är ju stil på dig pöjk. :joy::joy:

2 gillningar

Absolut! :joy:
Tror jag ska passa på att käka en sån nästa gång jag är uppe och hälsar på i hemtrakterna.

2 gillningar

5 gillningar

Ni pratar ju om två olika storlekar på dessa ugnar. Denna reklam såg jag på Insta, men inte är de här dessa två?


Ps. Det ser ju ut som peak medelklass 2.0. En till pappa och en till barnen…:grin:

Exakt de! Dennis köpte den vänstra och jag den högra.