Mat blev det i alla fall. Företa pizzan var allt annat än rund 
Men de eftert blev bra!
det där med rund är sekundärt… Riktigt bra för förstagången tycker jag 
Så,
Någon där ute som upplevt samma strul som mig med sin Ooni? (Koda 12)
Jag hade sjukt svårt att starta upp den i söndags när det skulle testas första gången som ni märkte . Dels så tändes den inte på många försök och när jag väl fick den att tända så var det antingen så att den slocknade direkt när jag släppte knappen eller att den slocknade efter den hade brunnit en minut. Typ som att säkerhetsgrej som slog till och stängde av gasflödet.
För att lyckas tända den krävdes att jag tryckte in knappen, vred sakta och lät den vara i läget där man hörde gasflödet. Fick nog vänta minst 15 sekunder innan jag vred vidare.
Sedan fick jag hålla inne knappen i minst 40 sekunder för att den ej skulle slockna.
Efter ett 20-30 tal försök (även med tändsticka ) så lyckades den till slut brinna.
Undrar om jag har ett måndagsex eller inte…
Sen hur varm blir er sten? Och lågan, syns den mycket? Jag såg knappt me än lite lila låga och inte höga gula flammor som jag sett på videos.
Tyckte att jag aldrig fick varmare sten än kanske 320 grader. Inne i ugnen kunde man nog mäta 500 ,
Ikväll blir det ett nytt försök till bakning då det finns lite deg över. Hoppas på bättre tur denna gång. Har mailat Ooni, men ännu inte fått någon respons. Verkar vara Thermokoppling som strular vad man sett på nätet hittills.
Har inte samma issue, min sten går upp över 400 grader på 15-20 minuter ungefär och lågor syns. Kanske är din regulator som strular? Har du mycket gas i tuben?
Gasflaskan är helt ny. Kanske borde skaffa o testa en annan regulator…
(Ang tempen, kan vara så att IR sensorn jag har är riktigt dålig kvalitet på… Dock så kan det bero på att det är så himla ljust att man knappt ser lågorna…
Smäckte till regulatorn lite innan också.
Får man mer kräm om man ökar regulatorn till 50 mbar? Skulle vara nämt med en snabbkoppling även i oonins ände. Tror att oonin är begränsad till 30 men tänker lite om regulatorn är lite knasig…
Går det inte att sätta dit en reglerbar regulator med manometer. Då borde man kunna optimera grillen tycker jag.
Såg hela, gillade hur hon kommenterade på sig själv. En rolig touch.
Samma kläder i fem dagar?
Har inte följt den här tråden alls så det kanske redan har behandlats, men har ni något tips på pizzaspade som inte är för liten, inte för klen och kanske till och med har ett hopfällbart handtag?
Jag köpte en på Ica Maxi som har allt det!
Hur många gram stora bollar kör du? Nu har du visserligen större pizzagrill än mig, men jag gick efter någon rek om 160 g deg, men tyckte att om jag inte kunde göra stora kanter. Tänkte nog testa med 200 g nästa gång…
Barnen pratar om Nutellapizza… det blir nog en sån till efterrätt nästa bakning
230g kan du köra i 12:an
Det beror på vad för pizza jag skall göra men är det nepolitansk kör jag på 230-240 är det en vanlig hederlig utan fluffiga kanter och lite större cirka 300g 
Idag blev det inte så bra, jag som gjorde degen, gnälliga skrikiga barn och en sjuk fru och rodda allt själv. Men mätta blev vi ändå.
Ser gott ut!
Men kan man inte ha nåt annat än korv på? 
Jodå, vi gjorde en på parma också så slice:ar vi upp dem. Men är så kul med korv om man köper i charken finns så otroligt många olika smaker och pizzan blir verkligen helt annorlunda beroende på vilken korv man har på. Älskart.