trust me… Im the pilot.
Ganska mycket faktiskt, efter 15 minuter har jag ca 550 grader längst till vänster i mitten 500 och längst till höger ca 450. Men det skiljer sig som sagt då gas är känsligt för vind precis som min vanliga grill. Blåser det mycket en dag så kan det ta 10 minuter extra att komma upp i värme. Samma sak så kan gasen påverkas när det är kallare och även då tar det längre tid. Och har man inte rätt temp så blir det inte en bra pizza. Min IR kommer nog alltid få hänga med tror jag just för att så många faktorer spelar in.
även om du har locket?. låter märkligt att det kan skiljas så mycket på en sten… 100c skillnad är stört mycket på en sådan liten sten
Beställer nog en billigare variant. Men att få tag en just idag, då kostar det 500 för en Bosch. 
Jag får testa idag med att se så den går över 380 grader och sen vänta ett tag till. 
Locket har jag inte hunnit monterat än så vet inte
Är inte så konstig egentligen då brännarna sitter som de sitter så för att värmen skall fördelas jämnt över hela tar det lite tid. Men sen är det bra också då den har vissa ställen man kan “vila” pizzan på 
Hos @Stefan_Sandstrom är det väl alltid likadant väder 
Sant! Hahaha
nähädu…i feb går det under 30c…
Hos dig så behövs ingen Ooni eller temp mätare. Du kan lägga pizza stenen på balkongen bara så är den upp i 550 grader inom 10 minuter! 
Stackarn! Vad han har växt! Ser att ni har klippt klorna på honom mer än vad vi gör! Gör ni det själv?
japp… han fyllde 1 år 11 april.
jo han älskar numera att klippa klorna… Är en liten mysstund som han och jag har…så får han leverpastej samtidigt 
Hur startar man Ooni koda? Det händer inget när jag vrider vredet. Det blir ingen gnista som tänder lågan???
Du vrider den ett kvarts varv och då hör du hur gasen börjar flöda. Sen lite till så tänds den 
Precis det jag gör. Lyckades en gång. Men så slocknade den efter en liten stund. Och det är nästan ingen vind. 
Man måste hålla ratten intryckt i läget precis efter det klickar till och det börjar brinna. Håll den så i typ 10-20 sec sen kan man släppa.
Problemet var att den vägrade tändas alls. Gick knappt ens med tändsticka. N i stängde jag regulator och öppnade den igen. Så gick det. I en minut. Sen bara stannade all gas? Que? Kommer ingen gas trots att de. Är öppen
Edit. Nu verkar den gå. Sist jag lyckades tända så var det som gasen bara tog slut. Flaskan är trots allt helt ny… Får hoppas jag kan baka snart. Är hungrig
Är regulatorn fast eller ställbar? Kan ju vara fel gastryck.
Nu är jag i alla fall mätt och belåten. Riktigt goda pizzor blev det.
Jag tror dock att antingen har jag dom RolexJocke säger konstig regulator eller konstig IR mätare.
Den visade aldrig mer än 250 grader på stenen.
Jag tror dock att kvalitén är så där. Följde med en tidningsprenumeration för 59 kr.
Först köper jag en riktig IR mätare och sen testar innan jag får reklamera regulatorn kanske?


