Ooni pizzaugn

Ska du spara den till nästa helg då eller du kör pizza hela veckan nu?

Vardagarna går jag på diet så blir att frysa in så man slipper styra deg varje helg :slight_smile:

1 gillning

Vi har styrt upp en Instagram också för er som har det:

https://instagram.com/macgrill.se?r=nametag

2 gillningar

ah jo men det har jag koll på… min tomatsås är magiskt god

Tänkte följa men sedan läste jag macradion och tänkte om…

Inge Macradion där inte, blir mat, mat, maaaat. Följ nu :heart_eyes::ok_hand:

fine… jag är ju typ aldrig på instaweb eller va det heter.

1 gillning

Vilken skillnad det blev idag, ingen stress och lyckades så bra med degen och få ned storleken på kanterna. Och helt otroligt luftig deg också. Inte helt hundra dock nu skall jag lära känna värmen lite mer i oonin så man ställer in den rätt under gräddningen. Men oj va kul detta är :heart_eyes:

Frugan avslutade middagen med att säga: Förlåt för allt jag sagt om alla dina pizzaköp det är så värt det :joy:

15 gillningar

Satan så fint :heart_eyes:

1 gillning

Hur ska du smita undan på en väntöl nu hade du tänkt? :joy:

2 gillningar

Enkelt! Ibland får helt enkelt gasolen vara “slut” så vi måste köpa istället. :joy:

1 gillning

Ett axplock av kvällens surdegspizzor. Råkade skjutsa in sista pizzan så den brändes mot låg-skyddet :cry:

10 gillningar

En tunnare pizza med mycket fyllning. Parma, chorizo, tomat, mozzarella, paprika och chili. Måste variera sig lite! Mest en väntpizza medans resten av grillningen blev klar! :joy::heart::pizza::fire:

9 gillningar

Då var surdegsbollarna redo då, fyra åker in i frysen och frugan och barnen ville ha pizza igen så blir middag idag med. Sen vill jag fan inte se pizza på ett tag nu :joy:

2 gillningar

Fina pizzor du har fått till. Har du något bra knep att få på och av pizzan inför gräddning. Själv lyckas jag alltid få pizzan ”skrynklig” eftersom den veckar sig när den ska på och av spaden. När man ska grädda pizzan lite längre kan man ju ta till tricket med bakplåtspapper en kort stund och sedan grädda utan resten av tiden. Det blir ju ett problem om pizzan bara ska gräddas 1-2 minuter.

1 gillning

Hur misslyckas man med degen när man har en halv konditor i familjen? :joy::joy::joy:

Ja det var ju just det att JAG gjorde den :joy:

2 gillningar

Lite durumvete (eller majsmjöl men jag kör durum) när degen knådas ut och lite på spaden (jag kör med Oonis träspade). Greppar tag med två fingrar i varje hörn och drar upp den. Sen skakar jag den lätt på spaden för att känna att den glider sen skjutsar jag in den i oonin.

Edit: Och välkommen till bubblan!

1 gillning

lite?.. Jag öser på. Det fastnar ändå inte.

Edit: Alltså durumvetet fastnar inte på pizzan.

Behövs jättelite för mig när man kör 72 timmar eller längre då degen är fast och inte ett dugg kladdig. Blir superenkelt att hantera.

1 gillning